هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه با شعار" مشارکت منطقه ای برای پایداری جهانی" در حالی از فردا به مدت سه روز و با حضور بیش از 15 کشور و کلیه سفرای عضو در هتل اسپیناس تهران برگزار می شود که نقش پررنگ نماینده مردم اردکان و رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در اخذ این میزبانی موثر بود.

در زمستان 1391، شانزدهمین اجلاس در کشور نپال برگزار می گردد که از طرف علی لاریجانی رئیس مجلس، این ماموریت به "محمدرضا تابش" نماینده اردکان واگذار می شود.وی نیز به تنهایی و علیرغم نبود سفارتخانه ایران در آن کشور و مشکلات مترتب بعدی، در این اجلاس شرکت می کند و ضمن حضور فعال و گنجاندن نظرات و پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در قطعنامه پایانی، میزبانی هفدهمین اجلاس را نیز برای ایران بدست می آورد که عملکرد وی د این اجلاس، مورد تقدیر و تحسین رییس مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد.

قطعا این میزان حضور کشورها و موضوع همایش در زمینه محیط زیست و توسعه که دغدغه همه کشورها است، ایران را در کانون توجهات قرار خواهد داد.

به گفته "تابش" دبیرکل این اجلاس،ضرورت همگرایی منطقه برای محیط زیست، شرایط خاص توسعه آسیا و اقیانوسیه، جلب توجه پارلمان‌ها نسبت به تصویب قوانین که دولت‌ها را در زمینه محیط زیست یاری کند، بحران‌های غزه، سوریه و افغانستان و پیامدهای انسانی و آثار مخرب زیست محیطی که در این کشورها بر جای می‌ماند، بحران آب، بحران انرژی، تخریب جنگل‌ها و پدیده گرد و غبار و همچنین مقابله با آپارتاید علمی، اعتراض به عدم دسترسی دانشمندان غیر غربی به آخرین یافته‌های علمی و رعایت اخلاق زیست محیطی از مهمترین مواردی است که در هفدهمین اجلاس مجمع عمومی نمایندگان کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه بحث و بررسی خواهد شد.

امروز نیز هیاتهای پارلمانی، به تدریج وارد تهران می شوند.

توضیح تصاویر:

سخنرانی نماینده مردم ارکان در شانزدهمین اجلاس/دریافت پرچم اجلاس به ایران برای برگزاری هفدهمین اجلاس/ورود هیات های پارلمانی کشورهای کره جنوبی،هند،چین،پاکستان،مالزی و . . .

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا