اقدام فرماندار بافق در استقرار یگان ویژه در شهر نشانه بی تدبیری وی در دولت تدبیر و امید است/اختصاص 15 درصد از سهام معادن برای آبادانی بافق حداقل کار دولت برای این شهر محروم است/جمعیت بارها با شعار «تشکری،تشکری حمایتت می کنیم »حمایت خود از رئیس شورای اسلامی شهرشان را فریاد زدند/جمعیت بارها و بارها علیه عسکری شعار و خواستار عزل وی از مدیریت شرکت سنگ آهن مرکزی شدند.

نماز جمعه این هفته بافق با حضور دخیل عباس زارعزاده دارای حاشیه های پررنگ تر از متن بود.

نمازگزاران بافقی پس از اقامه نماز جمعه این هفته پای سخن نماینده خود در مجلس شورای اسلامی پیرامون واگذاری سهام شرکت سنگ اهن بافق و اعتصابات کارگری نشستند.

زارعزاده در ابتدای کلام خود گفت بنده نماینده شما مردم هستم و وظیفه خود می دانم برای احقاق حق شما تلاش کنم.

وی با اشاره به نامه نگاریهای ماههای گذشته اش به سازمان بازرسی کل کشور درباره واگذاری شرکت سنگ اهن مرکزی از نامه 8 صفحه ای نیز به رئیس جمهور در این خصوص یاد کرد که در آن به زوایای خصوصی سازی معدن بافق اشاره گردیده است.

نماینده مردم بافق از قرار جلسه دوشنبه هفته آتی با وزیر رفاه و معاون اول ریاست جمهوری سخن به میان آورد و اطمینان داد نسبت به حق خواهی مردم بافق تلاش کند.

زارعزاده واگذاری سهام شرکت سنگ آهن را مربوط به زمان مدیریت اسرافیل احمدیه عنوان و مدیر عامل کنونی را از این ماجرا تبرئه کرد.

در این هنگام یکی از حضار با اعتراض نسبت به این سخن از زارعزاده پرسید :اگر این واگذاری در ان زمان اتفاق افتاده است چرا دکتر یاراحمدی در اعتراض به خصوصی سازی از سمت مدیریت در سال 90 استعفا داد؟

زارعزاده در پاسخ گفت :با توجه به اطمینان کامل به دکتر یاراحمدی بنده در این خصوص بررسی بیشتری خواهم داشت شاید من اشتباه می کنم.

در ادامه این جلسه همسر یکی از کارگرانی که به شکایت مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی تحت تعقیب قرار گرفته است گفت:آقای زارعزاده کارگرها چه گناهی کرده اند که اینچنین مورد بی مهری قرار گرفته و احضار و زندانی می شوند.مگر در سفر دو ماه پیش استاندار یزد به بافق قرار نشد کارگرانی که نسبت به گرفتن حق شهر تلاش نموده اند نه تنها مورد مواخذه قرار نگیرند بلکه تشویق شوند؟

این زن بافقی سخنانش را با این جمله به پایان رساند که حاضریم برای گرفتن حق بافق ،جان خود را نیز بدهیم و شهید شویم که این سخنان با تکبیر بلند حضار تایید شد.

یک زن دیگر حاضر در جمع با بیان اینکه مشکلات عدیده بافق به گونه ای نیست که با سفر شبانه وزیر حل شود و ما از دلیل سفرهای شبانه مسؤلین کشوری و استانی به بافق سؤال داریم.

وی به حوادث اردیبهشت 90 اشاره و با یادآوری اجحافی که در حق بافق در ان زمان شد و درگیری یگان ویژه با مردم به علت درخواست مدیر بومی و دلسوز ادامه داد :متاسفانه تصمیم گیران فقط به بومی بودن مدیر توجه و به دلسوزی آن توجهی نکردند تا جایی که همین مدیر امروز برای آغاز مجدد کار و برخورد با همسر و فرزندان ما متوسل به زور شده و با همدستی برخی مسؤلین بی لیاقت شهرستان از یگان ویژه برای برخورد با کارگران تحت مدیریتش استفاده و برای انها پرونده سازی می کند.(در این هنگام جمعیت بارها و بارها علیه عسکری شعار و خواستار عزل وی از مدیریت این مجموعه معدنی شدند).

در ادامه یکی دیگر از حضار با بیان اینکه مردم بافق مردمی ولایی و حامی نظام مقدس انقلاب اسلامی ،ولایت فقیه و از خانواده سرافراز شهداء و ایثارگر هستند حساسیتشان به تنها سرمایه اقتصادی شهرشان که امروز به تاراج رفته است را عادی دانست و اختصاص 15 درصد از سهام معادن برای آبادانی بافق را حداقل کاری عنوان کرد که باید انجام پذیرد.(این سخن نیز با تکبیر بلند حضار تایید شد).

همسر یکی از بازداشت شدگان اخیر نیز در سخنانی ضمن درخواست از زارعزاده برای آزادی دو کارگر بازداشتی رفع هرگونه قرار بازداشت برای کارگران خصوصا رئیس شورای اسلامی شهر بافق که برای مردم شهر تلاش کرده اند را خواستار شد .(در این هنگام نیز جمعیت بارها با شعار «تشکری،تشکری حمایتت می کنیم »حمایت خود از رئیس شورای اسلامی شهرشان را فریاد زدند).

یکی از روحانیون حاضر در جلسه نیز در سخنانی با اشاره به انفال بودن معادن هرگونه واگذاری را غیر قانونی اعلام و تعیین تکلیف آن را در اختیار رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست.

وی به اقدام فرماندار بافق در استقرار یگان ویژه در بافق اشاره و گفت: متاسفانه این حرکت نشانه بی تدبیری وی در دولت تدبیر و امید است و بنده با صراحت اعلام می کنم اگر یگان ویژه بخواهد با کارگرها و مردم ولایی بافق برخوردی داشته باشد باید از روی جناره ما بگذرد.

 

 


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا