به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع" در ابتدای این نشست با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بر پیروی از راه این شهدای والامقام تاکید کرد.

فرماندار تفت در این نشست با اشاره به موقعیت خوب شهرستان تفت برای تولید انار  گفت: انار به عنوان نماد تفت در سطح استان و کشور شناخته می شود و باید جایگاه تولید این محصول در عرصه کشاورزی شهرستان احیاء و ساماندهی شود.

عالی ترین مقام اجرای شهرستان، انار تفت را به دلیل مرغوبیت و کیفیت بالا، محصولی شاخص و ارزشمند در استان ارزیابی کرد و گفت: انار تفت می تواند از بازار مستعد و مستمری در عرصه های داخلی و خارجی برخوردار باشد.  

زارع با بیان این که باید به موضوع فرآوری محصولات انار نیز توجه ویژه ای صورت گیرد اظهار داشت: فرآوری انار می تواند افق تازه ای پیش روی تولید کنندگان این محصول در شهرستان بگشاید و ضمن ایجاد اشتغال سالم و پایدار، سودآوری بیشتری رای برای تولید کنندگان به ارمغان آورده و آنان را برای ادامه تولید انار دلگرم کند.

وی همچنین بر حذف واسطه ها میان واحدهای تولید و فروش تاکید کرد و گفت: تردیدی نیست با حذف واسطه ها، منفعت آن هم برای تولیدکنندگان، هم فروشندگان و هم مصرف کنندگان خواهد بود و این موضوع باید با کار کارشناسی دقیق پیگیری شود.   

یادآور می شود شهرستان تفت با برخورداری از حدود 1300 هکتار باغات انار، یکی از مهم ترین تولید کنندگان انار به شمار می آید. بیش از 850 هکتار از این باغات، در باغشهر تفت واقع شده  است و از هر هکتار حدود 10 تن انار برداشت می شود.  

در ادامه اعضاء به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا