گروه گفتگو: حوالی شهر بزرگ مشهد، روایت داستان زندگی مردی است که به دلیل تعصبات زیاد مذهبی از خانواده اش دور شده است و در مسیر زندگی خود با مشکلاتی روبرو می شود.

گروه گفتگو: حوالی شهر بزرگ مشهد، روایت داستان زندگی مردی است که به دلیل تعصبات زیاد مذهبی از خانواده اش دور شده است و در مسیر زندگی خود با مشکلاتی روبرو می شود.

احسان قانع یکی از جوانترین فیلمسازانی است که فیلم او به بخش اصلی داستانی نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی راه یافته است.

وی در گفتگو با کمیته خبری جشنواره با بیان اینکه دومین سال است که در جشنواره رضوی شرکت می کند گفت: سال گذشته با فیلم «انعکاس نور» در جشنواره حضور داشتم.

قانع در مورد ایده ساخت فیلم خود گفت: طرح اولیه فیلم طرحی کلیشه ای و تکراری بود که با مشورت اساتید خود و حمیدرضا شهامتی، سعی کردیم اثری به دور از تکرار و کلیشه بسازیم.

وی با اشاره به ساختار خاص فیلمش گفت: در اکثر فیلم ها یک خط سیر مشخص وجود دارد به این شکل که ابتدا تعلیقی ایجاد می شود و در آخر داستان هم پاسخ آن داده می شود اما ما در فیلم خود از این ساختار پیروی نکردیم و سعی کردیم چند تعلیق را پشت سر هم ایجاد کرده و به ترتیب آنها را پاسخ دهیم.

قانع، افزوده شدن بخش سبک زندگی رضوی به جشنواره امسال را بسیار مطلوب دانست و گفت: این مساله باعث شده که محدودیت موضوعی از بین رفته و دست فیلمسازان در ساخت فیلمها بازتر شود و به این ترتیب تعداد فیلمهای شرکت کننده در جشنواره نیز بالا برود.

این فیلمساز با اشاره به اینکه برخلاف سال های گذشته امسال فقط در بخش داستانی فیلم ساخته ام، گفت: فکر می کنم وضعیت سینمای داستانی کوتاه در حال بهبود است و با اینکه فیلم نامه ها کلیشه ای و تکراری هستند به دلیل رشد ساختار و ساخت فیلم ها، کیفیت آنها بهتر شده است.

قانع سطح کیفی جشنواره امسال را نسبت به سال گذشته مطلوبتر ارزیابی کرد و گفت: امسال هم سطح فیلمها و هم سطح داوریها بالا رفته است و این مساله رقابت را سخت تر کرده است.

گفتنی است این فیلم ساز جوان امسال رتبه نخست بخش کشوری دانش آموزی را با فیلم «انعکاس نور» و سال گذشته نیز با فیلم «اینجا ایران است» رتبه دوم این جشنواره را کسب کرده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا