مراسم بزرگداشت حکیم بزرگ ابوعلی سینا و روز پزشک در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحدیزد برگزار شد.

دکتر محمدرضا اسلامی، رئیس واحد یزدو دبیر هیات امنای استانی در این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت روز پزشک با بیان اینکه در دنياي امروز كمتر ملتي است كه به مفاخر گذشته خود احترام نگذارد گفت: توجه به مفاخر فلسفي، علمي، فرهنگي، ادبي، سياسي، اجتماعي يكي از علايم حيات و زنده بودن ملت ها است.

اسلامی افزود: این افراد در طول تاریخ با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های بسیار سعی کرده اند برای آیندگان خود میراثی جاودان بر جای گذارند، پس حفاظت از آثار آنان کوچکترین کاری است که می توانیم انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت علم پزشکی اظهار داشت: هر اندازه ماهیت یک علم پراهمیت تر و هدف آن مقدس تر باشد، آن علم از ارزش بیش تری برخوردار خواهد بود.

اسلامی یکی از دغدغه هایش را سطح رفاهی پزشکان و پرستاران بیمارستان شاه ولی و همچنین جذب بودجه و اعتبار جهت بهبود هر چه بیشتر وضعیت آن دانست و اذعان داشت: خدا را شاکرم که علی رغم دغدغه های موجود به خصوص مسائل مربوط به تجمیع دانشگاه توفیق آن را داشتیم تا بودجه نسبتا قابل توجهی را از سوی سازمان مرکزی برای بیمارستان "شاه ولی" جذب کنیم.

 وی اظهار امیدواری کرد: با محبت های حجه الاسلام معزالدینی متولی موقوفات دانشکده پزشکی و همکاری دکتر سادات اخوی رئیس دانشکده پزشکی بتوان قدمهای موثری در این راه برداشت.

 حجه الاسلام دکتر کمال خواجه پور نیز در ادامه این جلسه گفت: شیخ الرئیس ابو علی سینا علاوه بر اینکه یک پزشک بود و سرآمد اطباء زمان خود محسوب می شد، یک فیلسوف اسلامی هم به شمار می آمد. وی با بیان اینکه نکته قابل توجه در زندگی ابن سینا این است که علم طبیعی و پزشکی را در راه رسیدن به الهیات استفاده کرده است خاطر نشان کرد: خوشبختانه این مرد نیک به هدف اصلی خود که رسیدن به عبودیت خدا بود رسید.

رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد یزد افزود: علم پزشکی به ذات خود ،علم با ارزشی است و چنانچه با معنویات همراه شود ارزش افزون تری هم پیدا خواهد کرد.

گفتنی است، در این نشست دکتر سید علی محمد سادات اخوی رئیس دانشکده پزشکی علی بن ابی طالب و دکتر محمود سلطانی رئیس بیمارستان شاه ولی واحد یزد، گزارشی از عملکرد و برنامه های آینده خود را ارائه دادند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا