معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در سفری درون استانی به شهرستان تفت مهمترین پروژه های عمرانی و فرهنگی این شهر را افتتاح کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد و به نقل از روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمدعلی طالبی" در ابتدای ورود به شهر تفت با حضور در گلزار شهدای این شهر، به مقام شامخ این والامقامان ادای احترام کرد. وی سپس با حضور در منزل خانواده شهید والامقام مناقبی فر با خانواده معظم این شهید دیدار و گفتگو کرد.
طالبی در این دیدار با تقدیر از صبوری و استقامت خانواده معظم شهید والامقام محمد علی مناقبی فر گفت: بسیار خرسندم که نخستین برنامه بزرگداشت هفته دولت با ادای احترام به مقام شامخ شهدای والامقام و تجلیل از خانواده معظم شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی آغاز می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تاکید بر تداوم راه متعالی شهدای والامقام ادامه داد: از مهم ترین رویکردها، برنامه ها و سیاستهای فرهنگی دولت تدبیر و امید توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی یاد همه شهیدان دولت به ویژه شهیدان والامقام رجایی و باهنر را گرامی داشت و ادامه راه آنان تاکید کرد.
فرماندار تفت نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حاصل جانفشانی و فداکاری های این والامقامان عنوان کرد و گفت: این مردان الهی با تقدیم جان عزیز خویش، امنیت پایدار و آرامش کنونی را برای مردم ایران اسلامی فراهم آورند و استقلال و عزت کشور را تضمین کردند.
"محمود زارع" با اشاره به اهمیت و جایگاه والای خانواده معظم شهداء، بر رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان تاکید کرد و گفت: خانواده معزز شهدای والامقام به فرموده امام راحل(ره) چشم و چراغ ملتند و صبوری و فداکاری این خانواده ها هرگز از یاد و خاطره مردم قدرشناس ایران پاک نخواهد شد.
یادآور می شود شهید والامقام محمد علی مناقبی فر از کارمندان بنیاد شهید انقلاب اسلامی است که در منطقه عملیات جزیره مجنون و در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


بهره برداری از مخزن ذخیره آب شهر تفت


در ادامه سفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد به شهرستان تفت، مخزن 5 هزار متر مکعبی آب شهر تفت به بهره برداری رسید.
با بهره برداری از این مخزن که با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیون ریال ایجاد شده است، ظرفیت ذخیره سازی و متعادل سازی فشار آب شبکه شهری افزایش می یابد. این درحالی است حاضر آب شرب شهروندان تفت از خط انتقالی و هفت حلقه چاه تامین می ‌شود.

 

بهره برداری از خیابان طریق الرضای تفت

 

در ادامه این سفر، پروژه بهسازی و آسفالت خیابان طریق الرضای شهر تفت با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و با همراهی فرماندار تفت، مدیرکل روابط عمومی استانداری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
بهسازی و آسفالت خیابان طریق الرضای شهر تفت که با اعتباری بالغ بر 2 هزار 500 میلیون ریال از منابع داخلی شهرداری تفت صورت گرفته است تسهیل کننده مسیرهای مواصلاتی این شهرستان خواهد بود.
بهسازی و آسفالت خیابان طریق الرضا(ع) از ابتدای محله گرمسیر تا دبستان امام حسن(ع) در مساحت 10هزار مترمربع صورت گرفته است.

 

افتتاح کتابخانه سیدالشهدا اسلامیه

 

مراسم بهره برداری از کتابخانه سید الشهداء اسلامیه تفت با گشایش طرح صدور کارت رویش، با اعطای این کارت به معاون معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و فرماندار تفت رسما آغاز شد.
اجرای طرح کارت رویش در کتابخانه های عمومی تفت همزمان با مرکز استان از طرح های مهم فرهنگی به شمار می آید که براساس آن، عضو شونده در کتابخانه های تفت، با ارائه کارت رویش می تواند از مخازن همه کتابخانه های استان استفاده کند.
در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در سخنانی کوتاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت بر توجه به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.
به گزارش ستاد بزرگداشت هفته دولت در تفت، "محمدعلی طالبی" ایجاد کتابخانه حضرت سید الشهداء اسلامیه را اقدامی ارزنده ارزیابی کرد و گفت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال"اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) راه اندازی این گونه پروژه های عمرانی فرهنگی در مناطق روستایی امیدوار کننده و امیدبخش است.
طالبی با اشاره به ایجاد کتابخانه حضرت سید الشهداء اسلامیه توسط اعتبارات خیری، بر حمایت خیرین از توسعه عرصه های فرهنگی به ویژه عرصه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.
قائم مقام ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان با بیان این که باید گام های بلندی در عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشته شود افزود: عمومیت بخشیدن به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، موجب رشد و پویایی خواهد شد.
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان تفت نیز با گرامیداشت هفته دولت، گزارشی از روند ساخت و راه اندازی کتابخانه حضرت سید الشهداء اسلامیه ارائه کرد.یادآور می شود کتابخانه سیدالشهداء اسلامیه با اعتباری بالغ بر 7 هزار میليون ریال از بودجه خیری احداث شده است.


بهره برداری از آسفالت خیابان شهید والامقام عباس زارع سخوید


آسفالت خیابان شهید والامقام عباس زارع سخوید نیز یکی دیگر از پروژه هایی که امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل روابط عمومی استانداری، مدیرکل امور روستایی استانداری، فرماندار تفت، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی تفت و جمعی مسئولان محلی به بهره برداری رسید.
آسفالت خیابان شهید والامقام عباس زارع سخوید با اعتباری بالغ بر 2500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا و آماده بهره برداری شده است.
گفتنی است، در هفته دولت سالجاری مسوولان استان با حضور در شهرستان های علاوه بر بهره برداری از پروژه ها، در برنامه های هفته دولت آن شهرستان حضور خواهند داشت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا