شوراي هماهنگي تشكلهاي محيط زيست و مردم روستاي اكرميه از اقدامات فرمانداري يزد در ساماندهي كوره هاي آجر پزي شهر يزد حمايت كردند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ شوراي هماهنگي تشكلهاي محيط زيست و اهالي روستاي اكرميه از توابع بخش مركزي يزد در هفته دولت  از اقدامات و تدبير هاي فرمانداري شهرستان يزد در ساماندهي و انتقال كوره هاي آجر پزي با نصب بنر حمايت كردند.

محمود شاكري شمسي در اين خصوص با بيان اينكه كوره هاي آجر پزي دستي به عنوان يكي از اصلي ترين منابع آلايندگي شهر يزد مي باشند افزود: كار انتقال كوره هاي آجرپزي به خارج از شهر از اولويت هاي مهم كاري فرمانداري يزد مي باشد كه اميدواريم در آينده اي نزديك صورت پذيرد.

فرماندار يزد با اشاره به بازديدهاي مختلف و جلسات متعددي كه در رابطه با انتقال كوره هاي آجر پزي تابحال انجام شده است اظهار داشت: برخورد با این آلاینده ها به عنوان يكي از مهمترين مطالبه مردم ، با عزم جدی مسؤولین استان و شهرستان همراه است و با تشكيل كارگروه فني و تخصصي با جدیت پیگیر هستیم تا آلودگی ناشی ار کوره های آجر پزی  را کاهش دهيم.

وي خاطر نشان كرد: با هماهنگي صورت گرفته با شركت شهركهاي صنعتي استان مقرر گرديده است تا زمين براي احداث كارخانه هاي آجر با  بهر گيري از امكانات و تجهيزات به روز كه كمترين آلايندگي را در بر دارد، به متقاضيان واگذار شود.

شاكري شمسي با تقدير از همراهي مردم در بحث كاهش آلايندگي سطح شهرستان يزد ابراز اميدواري كرد با كمك و ياري مردم و نيز پيگيري مسئولان هر چه زودتر كوره هاي آجر پزي به خارج از شهر انتقال يابند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا