در حالی که منابع خبری شمار کارگران بازداشت شده معدن سنگ آهن بافق را ۷ نفر اعلام کرده بودند، نامه کارفرمای معدن به شورای تامین بافق نشان می‌دهد شمار کارگران بازداشت شده به ۹ نفر سیده است.

 «محمدجواد عسگری» مدیرعامل معدن سنگ آهن بافق و «عزیزالله عباسیان بافقی» مدیر حقوقی و نماینده هیات مدیره این معدن دیروز (شنبه ۱ شهریور) با ارسال نامه‌ای به شورای تامین بافق از شکایت خود انصراف داده و خواسته‌اند کارگران بازداشت شده آزاد شوند.

آنطور که در این نامه گفته شده است، پلیس از سه شنبه هفته گذشته (۲۸ مرداد) «امیر حسین کارگران»، «علی صبری»، «محمدحسن تشکری»، «علی‌محمد تشکری»، «کاظم کارگران»، «رضا دهستانی»، «رضا خواجه‌زاده»، «ایرانی» و «جلیل کمالی» در پی شکایت کارفرما را بازداشت کرده است.

بر اساس این گزارش، کارفرما در شرایطی شکایت خود را از کارگران پس گرفته است که خانواده‌های کارگران بازداشت شده و کارگران این معدن دیروز مقابل دفتر او تحصن کرده بودند. او در پی این تحصن با حضور در جمع معترضان وعده داد از شکایتش علیه کارگران صرف‌نظر می‌کند.

اما به گفته کارگران معدن برخلاف وعده کارفرما، هیچ کدام از کارگران تا به این لحظه آزاد نشده‌اند.

لازم به ذکر است غیر از آقایان امیرحسین کارگران و علی صبری که سه شنبه هفته گذشته بازداشت شده بودند، دو نفر از کارگران فردای آن روز در پی ورود ماموران یگان ویژه پلیس به معدن و ۵ نفر دیگر نیمه شب دیروز (شنبه ۱ شهریور) در منزلی شخصی بازداشت شدند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا