ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر"
سید حمید جلایی رئیس شورای شهر ابرکوه ضمن تاکید بر نقش میراث فرهنگی در احیا ، آماده سازی و مرمت آثار باستانی ابرکوه از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه به خاطر حفظ، مرمت و رسیدگی به آثار و خدمات چشمگیر به هموطنان و مسافران و فعالیتهای قابل توجه در شهر تشکر و قدردانی کرد.
مهندس جلایی با بیان موفقیت‌های قدیریان ریاست میراث فرهنگی، تصریح کرد: با توجه به اینکه گردشگری به دلیل نوع نگاه و تفکری که در جامعه وجود داشته، بکر باقی مانده است، رئیس میراث فرهنگی گامهای موثری برداشته است.
وی افزود میراث هر دیار، حکم دریچه هایی است، كه به سوی خلق و خوی و آداب و رسوم ساكنین آن دیار باز می شود. شناختن و شناساندن آثار تمدن و چهره های تابناك هر نقطه به حكم وظیفه بر همگان لازم است.از اين رو آگاه سازی مردم نسبت به این میراثهای ارزشمند و برنامه ریزیهای دقیق فرهنگی و عمرانی مسئولين، در جهت نگهداری از آنها اهميتي مضاعف می یابد.
وی اذعان داشت شهر ابرکوه داراي پيشينه طولاني به درازاي چند هزار سال است. اين تاريخ طولاني، مملو است از درخشش ها و افتخارات و برجستگي ها و البته نمادها و يادمان ها كه بايد مورد حفاظت قرار گيرد و نسل به نسل منتقل شود.که خوشبختانه مسئولین مربوطه پیگیر مسائل می باشند به گفته ی قدیریان ریاست اداره میراث فرهنگی، 18 پروژه به صورت پیمانی و مشارکتی که از این تعداد ، سه پروژه شهری با مشارکت شهرداری در حال اجراست.وی افزود طبق پیش بینی و برنامه ریزی های انجام شده پروژه ها طی دو الی سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید. لازم به ذکر است سه پروژه یخچال خشتی آقازاده، قلعه تیزک و موزه مردم شناسی توسط میراث فرهنگی به صورت امانی به اتمام رسیده است. در پایان قدیریان  برنامه های آتی میراث فرهنگی را مرمت اضطراری بناهای ارزشمند تاریخی، احیا و ساماندهی مجموعه های تاریخی و محورهای فرهنگی در بافت تاریخی و رونق بخشیدن به بخش گردشگری و صنایع دستی ابرکوه اعلام کرد.
سید حمید جلایی در پایان با اشاره به ظرفیت بالای آثار باستانی و پذیرش گردشگر در شهر ابرکوه ، لزوم احداث هتل جهت رفاه و آسایش گردشگران را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد، جهت اسکان گردشگران  با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، مشارکت بخش خصوصی،و همچنین ادارات مرتبط بتوان هتلی در خور شهر ابرکوه بنا کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا