پیشگیری از بروز و شیوع انواع بیماری های مشترک و دامی همواره یکی از رئوس فعالیت های دامپزشکی و جزو مهمترین وظایف این ارگان به شمار می رود.

پیشگیری از بروز و شیوع انواع بیماری های مشترک و دامی همواره یکی از رئوس فعالیت های دامپزشکی و جزو مهمترین وظایف این ارگان به شمار می رود. در همین راستا از مرداد ماه سال گذشته تاکنون بیش از 126000 راس دام در شهرستان میبد بر علیه انواع بیماری های مشترک بین انسان از جمله تب مالت و واگیر دار دامی واکسینه شدند.

بر اساس گزارش شبکه دامپزشکی شهرستان میبد: در همین مدت به منظور حفظ و ارتقاء سلامت عمومی جامعه از طریق تامین بهداشت       فراورده های خام دامی، 1865 فقره نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه فراورده های خام دامی توسط کارشناسان این شبکه در سطح شهرستان میبد به عمل آمده و در نتیجه آن، مقدار 2689 کیلو گرم فراورده های خام دامی غیر بهداشتی کشف، ضبط و معدوم گردیده است.

بیماری سل، تب مالت، سیاه زخم، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، کیست هیداتید و انواع انگل های داخلی و خارجی را از جمله مهمترین بیماری های هدف مبارزه با امراض مشترک هستند که با انجام اقدامات پیشگیرانه تحت کنترل شبکه دامپزشکی شهرستان قرار دارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا