معاون اداری و مالی دانشگاه یزد به مناسبت چهارم شهریورماه روز کارمند از برنامه ریزی این دانشگاه برای رشد جهشی در بهره وری نیروی انسانی خبر داد.

دکتر سیدمحمدمهدی حسینی در خصوص وضعیت آماری کارکنان شاعل در دانشگاه یزد گفت: در حال حاضر تعداد 417 نفر کارمند در دانشگاه مشغول به کار هستند که از این تعداد 251نفر مرد و 166نفر زن هستند. وضعیت کارمندان از نظر نوع استخدام، 243نفر رسمی و پیمانی و 174نفر قرارداد کار مشخص و همچنین وضعیت کارمندان از لحاظ مدرک تحصیلی، افرادی که با مدرک پایین تر از لیسانس مشغول به کار هستند 208 نفر و دارندگان مدرک لیسانس 165 نفر و فوق لیسانس و دکترا نیز 44 نفر هستند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر قریب به اتفاق کارمندان در حوزه دانشگاه افراد توانمندی هستند اما برای اینکه  بتوانیم فراتر از این باشیم  مهمترین مولفه ای که در بحث کاری دانشگاه و بحث بهره وری نیروی انسانی و اینکه چطور بتوانیم رشد جهشی داشته باشیم، مولفه خواستن است.بدین معنی که همه دانشگاهیان باید این را بخواهند که در بحث بهره وری نیروی انسانی ما نیازمند یک جهش هستیم نه یک حرکت خطی. ما باید بپذیریم که این نیاز وجود دارد و با مشارکت هم سعی کنیم آن را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه انجام این مهم، نیازمند کار دوطرفه است افزود: بخش مدیریتی باید در این زمینه برنامه ریزی داشته و بخش بدنه کارشناسی نیز یک تعامل متقابل داشته باشد تا بحث بهره وری نیروی انسانی را به طور جهشی ارتقا دهیم. بدین منظور که اگر بدنه کارشناسی یک ایده ای را مطرح کرد با این دید که بخش مدیران دانشگاه این ایده را در جهت ارتقای جهش بهره وری نیروی انسانی بدانند باید تمرکزشان را روی تجزیه و تحلیل آن ایده و همفکری برای کامل شدن و اجرایی کردن آن انجام دهند و همچنین متقابلا اگر بخش مدیران ایده ای را در جهت ارتقای سیستم مطرح کردند بخش بدنه کارشناسی با اولویت قرار دادن منافع دانشگاه همکاری لازم را درجهت اجرایی کردن آن داشته باشند.

معاون اداری مالی دانشگاه تاکید کرد برای اینکه دانشگاه بتواند روند رو به رشد بسیار مطلوبی را داشته باشد نیاز جدی به اعتماد، همکاری و همیاری متقابل میان کارکنان و مسوولان است و اینکه ما همه مسافر یک کشتی هستیم و نمی توانیم نسبت به سرنوشت آن بی تفاوت باشیم. در این صورت باور دارم که مسیر رشد و ترقی به روی دانشگاه باز است و دست یابی به اهداف بلند در یک برنامه زمانبندی مناسب قطعا امکان پذیر خواهد بود.

دکتر سید محمد مهدی حسینی همچنین از برنامه ریزی این معاونت برای تدوین شاخص های مناسب برای ارزیابی عملکرد کارکنان و معرفی کارکنان نمونه خبر داد و افزود: بزودی شاخص های عملکرد کارکنان را به اطلاعشان می رسانیم و بر اساس آن در آینده عملکرد کارکنان را ارزیابی کرده و کارمندان نمونه را معرفی خواهیم کرد.

خبرنگار: الهام میرفخرائی

عکس: فاطمه تیو

 


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا