به گزارش خبرنگار خاورستان از طبس، پس از اجراي وعده هاي دولتمردان و نماينده مردم طبس مبني بر احداث دانشكده پرستاي، سرمايه گذاري كلان در حوزه معادن و نيروگاه حرارتي، كاهش تعرفه برق طبس اينك نماینده مردم طبس گفت: هیئت مدیره سازمان تامین اجماعی کشور ضمن موافقت با احداث پلی کلنیک تخصصی طبس، دستور شروع عملیات اجرایی آن را در سال جاری به مدیرعامل ابلاغ کرد.

محمدعلی عبداله زاده به مشکلات حوزه درمان این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس پیگیری های اینجانب و رایزنی با اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی کشور، صبح امروز هیئت مدیره موافقت خود را با احداث پلی کلنیک تخصصی طبس اعلام و دستور شروع عملیات اجرایی آن را در سال جاری به مدیرعامل سازمان تامین اجماعی ابلاغ کرد.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود 17 هزار بیمه شده اصلی و بیش از 50 هزار نفر بیمه شدگان تبعی سازمان تامین اجتماعی در طبس و دوری از مراکز درمانی شهرستان های همجوار، احداث پلی کلنیک تخصصی سازمان تامین اجتماعی در این شهرستان ضروری بود.

وی تصریح کرد: گستردگی و پراکندگی شهرستان طبس به مساحت 56 هزار کیلومترمربع، وجود معادن متعدد و متنوع به‌ویژه زغالسنگ و حادثه‌خیز بودن آن، همجواری با چندین استان مهم کشور و تردد فراوان برای زیارت مرقد امام رضا(ع)، مسیرهای غیراستاندار جاده ای و حوادث آن و فاصله زیاد با مراکز استان‌های مختلف و مشکلات تردد بیماران از مهم‎ترین مواردی است که باید بر اساس آن شهرستان طبس به یک قطب درمانی منطقه تبدیل شود.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه سرمایه گذاری در حوزه سلامت را سرمایه دانست و گفت: حوزه بهداشت و درمان و سلامت شهرستان طبس از شاخص های کشوری دنبال مانده است و بر همین اساس پیگیری مجدانه خود را برای تبدیل این شهرستان به قطب درمانی منطقه ادامه خواهم داد.

عبداله زاده ضمن تقدیر از همراهی استاندار و مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی و معاونین وی ابراز امیدواری کرد با دستور صادره از سوی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی کشور، مراحل احداث پلی کلنیک تخصصی طبس به زودی انجام شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا