یک فروند هواپیمای جت ۱۰۰ نفره پرواز تهران – طبس را از ساعت 14/30 دقیقه روز چهارشنبه 12 شهریورماه 93 از سر خواهد گرفت و این پرواز هر هفته روزهای دوشنبه و چهارشنبه در همین ساعت انجام خواهد شد.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس به موافقت معاون حقوقی و پارلمانی وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: صبح امروز در جلسه ای که با حضور اینجانب و معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس برگزار شد، مدیرکل نظارت سازمان هواپیمایی کشور و مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان دستور اولین پرواز مجدد تهران- طبس بعد از سانحه سقط هواپیمای این خط را صادر کردند.

وی از استاندار خراسان جنوبی برای پیگیری مناسب برقراری پرواز تهران- طبس تقدیر کرد و افزود: هواپیمایی که این پرواز را انجام خواهد داد از نوع BAE 146  انگلیسی است که دارای ۴ موتور جت بوده و ۱۰۰ نفر نیز گنجایش مسافر دارد.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به اینکه دنبال یک پرواز ایمن و پایدار بودیم از هواپیمایی ماهان که یک شرکت منظم و خوب است و از هواپیماهای خوبی برخوردار است، برای رفاه همشهریان استفاده کردیم.

عبدالله زاده با تسلیت مجدد به خانواده های داغدار حادثه هوایی پرواز تهران- طبس از پیگیری های قانونی علل سقوط هواپیمای مذکور خبر داد و گفت: شرکت های هواپیمایی کشور باید با ارتقاء سطح استانداردهای پروازی از بروز چنین حوادثی پیشگیری کنند.

وی توجه به اهمیت استمرار پروازها در توسعه آینده طبس مهم برشمرد و گفت: مبلغ ۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ در جهت رفع مشکلات فرودگاه طبس اختصاص می یابد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا