فرماندار شهرستان مهریز، صبح روز سه شنبه، به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند از     کتابخانه های عمومی این شهر دیدن کرد.

به گزارش ستاد گرامیداشت هفته دولت در مهریزو نقل ازروابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، سید محمد رستگاری، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی در سومین روز از هفته دولت از پنج کتابخانه عمومی شهرستان مهریز بازدید به عمل آورد.

فرماندار، ضمن بازدید از  کتابخانه های عمومی مجتمع فرهنگی و هنری، بقیه الله، شهید مطهری، امام هادی (ع) و مسجد امام حسین (ع) از نزدیک در جریان روند کار کتابخانه ها، برنامه و خدمات و مشکلات کتابخانه های عمومی قرار گرفت و جهت حل مشکلات کتابخانه ها دستوراتی صادر کرد.

رستگاری با حضور در کتابخانه عمومی بقیه الله در خصوص مشکل مسدود بودن راه اصلی کتابخانه دستوراتی صادر نمود و قول مساعد داد در چند هفته ی آینده با رایزنی هایی  که با بخش خصوص و اداره اوقاف صورت خواهد گرفت راه اصلی کتابخانه باز خواهد شد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ، با حضور در سالن مطالعه کتابخانه عمومی شهید مطهری به گفتگو با مراجعین پرداخت و از انتظارات و پیشنهادات آنان با خبر شد.

در این دیدار فرماندار ضمن تبریک روز کارمند به مسئولین کتابخانه ها گفت:فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید نهادینه شود و از مسئولین کتابخانه خواست با فراهم نمودن شرایط مساعد برای اهل مطالعه، در جهت افزایش عضویت و ترغیب کردن شهروندان به کتابخوانی و مطالعه مفید تلاش نمایند.

همچنین در مراسم بازدید از کتابخانه عمومی شهید مطهری، بخش کودک کتابخانه توسط فرماندار افتتاح شد.

لازم به ذکر است شهرستان مهریز دارای 11 کتابخانه عمومی  با زیربنای 4625 متر مربع  و تعداد 109294 نسخه کتاب می باشد که از این تعداد 5 کتابخانه شهری، 5 کتابخانه روستایی و یک کتابخانه مشارکتی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی است.

تعداد 5145 نفر از شهروندان عضو فعال کتابخانه های عمومی می باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا