جلسه كارگروه زنان و خانواده شهرستان يزد با حضور فرماندار،‌ مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري، معاونين فرمانداري ، مشاور فرماندار در امور بانوان تشكيل شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ محمود شاكري شمسي در اين جلسه با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و تبريك آغاز هفته دولت گفت: همزماني نخستين جلسه كارگروه زنان و خانواده شهرستان يزد با آغاز هفته دولت را به فال نيك مي گيريم و اميدواريم كه اين كارگروه بتواند منشأ خير و بركت براي بانوان شهرستان باشد.

فرماندار يزد در ادامه با اشاره به فعاليت هاي دولت تدبير و اميد در يكساله گذشته افزود: مردم در 24 خرداد سال گذشته، شعارهاي رئيس جمهوري كه برپايه منش اعتدال گرايانه بود را پذيرفتند و هوشمندانه با حضور در پاي صندوقهاي رأي، دكتر حسن روحاني را به عنوان يازدهمين رئيس جمهور براي مدت 4 سال انتخاب كردند.

وي با بيان اينكه برقراري ثبات و آرامش در عرصه هاي مختلف مهمترين دستاورد دولت تدبير و اميد است اظهار داشت: در طول اين مدت با تدبير دولت و همراهي مردم، يك آرامش خاصي بر اقتصاد، سياست در حوزه هاي داخلي و خارجي حكفرما بوده است.

فرماندار با تأکید به اینکه مسئولان کشور 3 اصل حکمت، عزت و مصلحت در انتقال پیام خود به جهانیان تأثيرگذار بوده اند گفت: در این مدت، دنیا فهمیده است که با بکار گیری حرف زور، نمی تواند خواست خود را به ملت ما تحمیل کند. بلکه می بایست پای میز مذاکره بنشیند و با منطق با نمایندگان ما سخن بگوید.

فرماندار یزد، از دیگر دستاورد های بزرگ دولت در این یکسال را، درگیر کردن همه گروه ها در تصمیم گیری ها عنوان کرد و افزود: در این مدت، فرصتی فراهم آمد که برخی مناصب و مسئولیت ها نیز به شیر زنان جامعه داده شود.

وی، پرورش مردانی که پیروزی انقلاب را رقم زدند را بر آمده از مدیریت بانوان توانمند کشور دانست و بنا به اعتقاد شخصی خود گفت: من نقش زنان در جامعه را بسیار بیشتر از سپردن چند پست مدیریتی دولتی و رسمی می دانم.

شاکری شمسی، با موفق دانستن حوزه تحت مدیریت بانوان یزد، در دولت تدبیر و امید، گفت: قطعا تصمیمات کارگروه زنان و خانواده فرمانداری اجرایی و عملیاتی خواهد و کار های اجرایی نیز مورد ارزیابی واحد امور بانوان فرمانداری قرار گرفته و پس از آن، تا پایان سال به اطلاع اعضای کارگروه خواهد رسید.

در ادامه اين جلسه فخر السادات خامسی هامانه، ضمن بیان اینکه، برابری زنان و مردان در همه زمینه ها به عنوان شاخص های توسعه انسانی امروز مطرح است، از مدیران دولت تدبیر و امید، همراهی آنها برای حضور قابل ملاحظه زنان در سطوح مدیریتی را خواستار شد.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، با اشاره به مصوبه یکصدمین جلسه شورای عالی مبنی بر ملزم شدن مدیران به برنامه ریزی برای شناسایی بانوان در راستای حضور آنان در پست های مدیریتی، از مدیران خواست که برای تحقق این مهم در استان یزد، بر طبق رویکرد دولت و این مصوبه کوشا باشند.

مشاور استاندار، با توجه به تغییرات ایجاد شده در کشور، رویکرد و گرایش خانم ها در عرصه های اجتماعی را رو به رشد عنوان کرد و گفت: به نظر می رسد، در موقعیت کنونی، غفلت از توانمندی ها و شایستگی های زنان، به نوعی محروم کردن جامعه از بسیاری از استعداد ها و ذخایر نهفته در جامعه باشد.

وی این غفلت را نوعی فرصت سوزی تلقی کرد، افزود: مورد انتظار است که حضور زنان در جامعه از حالت نمایشی بیرون و به صورت فرایندی مشارکتی تبدیل شود.

گفتنی است، در این جلسه گروه کاری های کارگروه زنان و خانواده فرمانداری یزد همراه با دستگاه های عضو این گروه کاری ها مشخص شدند و همچنین در خصوص نقش زنان در مشارکت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا