گروه گفتگو: مسئول کمیته برگزاری جشنواره رضوی از آماده بون جدول نمایش فیلم ها خبر داد.

گروه گفتگو: مسئول کمیته برگزاری جشنواره رضوی از آماده بودن جدول نمایش فیلم ها خبر داد و گفت: حساس ترین وظیفه کمیته برگزاری، تنظیم جدول نمایش فیلم ها بوده و باید به گونه ای باشد که هم تماشاگر هنگام خروج از سالن از تماشای فیلمها و چیدمان آن لذت برده باشد و هم فیلمسازان شرکت کننده از زمان نمایش فیلمهایشان راضی باشند.

مهدی جعفری با اشاره به گرمی هوا و استقبال کم مخاطبان در سانس های صبح، اظهار داشت: بر همین مبنا تصمیم گرفته شد کلیه فیلم ها در سانس بعدازظهر اکران شود و همین امر، کار ما را در تنظیم جدول نمایش سخت کرده و با فشردگی زمان روبرو بودیم.

وی افزود: به دلیل اینکه خودم فیلمساز هستم و تاکنون در جشنواره های مختلف داخلی و بین المللی شرکت داشته ام، سعی کردم از تجربیاتم در این زمینه استفاده کرده و هر لحظه خودم را جای فیلمسازان بگذارم. گمان نمی کنم در هیچ جشنواره ای مسئول کمیته برگزاری شخصا یک هفته وقت گذاشته و تمام فیلمها را با وسواس تماشا کرده باشد و با توجه به سطح فیلم ها  آن ها را در لیست نمایش سانس ها قرار داده باشد.

جعفری در خصوص حوزه کیفی اکران فیلمها، در اختیارگرفتن بهترین سالن سینمای شهر و ایجاد فضایی مناسب در سالن سینما متناسب با حال و هوای جشنواره از جمله اقدامات صورت گرفته برشمرد و افزود: کمیته فنی برگزاری جشنواره علاوه بر تست سیستم صوتی سالن و رفع مشکلات احتمالی آن، تمهیداتی رابه کار بسته اند که برخلاف دوره های پیشین، فیلمهای این دوره باکیفیت Full HD  به نمایش گذاشته شود که خود گواه افزایش بحث کیفی جشنواره با استانداردهای ملی است.

مسئول کمیته برگزاری جشنواره رضوی پذیرایی بین سانسها، طراحی و آماده سازی سالنهای سینما به نحوی که در خور حضور فیلمسازان جشنواره باشد، را از دیگر وظایف این کمیته برشمرد و گفت: یکی از بخشهای متفاوت این دوره از جشنواره رضوی، اخذ رای  تماشاگران به صورت سانس به سانس برای انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران است.

وی افزود: این بخش در حال طراحی است و من تاکنون در هیچ جشنواره ای ندیدم که پس از اخذ رای در هر سانس اطلاعات امتیازی هر فیلم به نمایش در بیاید. در این شیوه میانگین امتیاز متناسب با تعداد تماشاگران در سالن محاسبه شده تا حق فیلمسازان در سانس های مختلف ضایع نگردد.

مسئول کمیته برگزاری جشنواره رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این کمیته، اظهار داشت: پوستر فیلمها و عکس فیلم سازان آماده شده و در حال چاپ با کیفیت بالا می باشد البته بلیط های ورودی نیز همین وضعیت را دارند.

جعفری تصریح کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی های مناسب دبیر اجرایی و ایجاد راهکارهای تازه گمان می کنم همه چیز ایده آل و در زمان خود به سرانجام برسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا