يك فردايي

 

ایت الله العظمی محمد حسن احمدی فقیه یزدی عالمی بزرگ و خادمی بی ریا از خطه کویری یزد 

در سال 1330 هجری در طزرجان یزد و در خانواده ای مذهبی علمی و روحانی دیده به جهان گشود. آیت الله حاج میرزا محمد حسن احمدی فقیه یزدی تحصیل علوم دینی را در محضر پدر آغاز کرد .

پدر وی  آیت الله حاج ملا احمد نجفی حائری یزدی فرزند شهید آخوند ملا حسین و از علمای صاحب نظر در نجف اشرف، کربلا و سامرا بود که پس از هجرت به ایران در یزد به پژوهش، تدریس و مبارزه علیه رژیم ستمشاهی مشغول شد.

که پس از رحلت پدر به اتفاق اخوی بزرگ خود ایت الله محمد حسین احمدی فقیه زیر نظر ایت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه شروع به تحصیلات حوزوی نموده پس از رحلت حاج شیخ با پشتیبانی شهید محراب به حوزه علمیه قم رفته محضر حضرات آیات گلپایگانی، اراکی، محقق، فکور، حاج شیخ مرتضی حائری، طباطبایی، بهاء الدینی و میرزا هاشم آملی بهره برد.

و اجتهاد وی به تصدیق و گواهی بیش از سی تن از علمای قم و نجف رسیده وی از جمله مراجع یزدی در دوران معاصر در قم به شمار میرفت ایشان دارای سوابق مبارزاتی و انقلابی و تالیفات علمی مختلفی میباشد 

و احیاگر سنت نماز جماعت عید غدیر برای اولین بار در دوران معاصر بوده  که سرانجام پس از نیم قرن تلاش علمی و فقهی  بود .

هشتم شهریور سال۸۹مصادف با ۱۸رمضان در مسیر قم به یزد بر اثر تصادف دعوت حق را لبیک گفت و پس از تشیع باشکوه در یزد وقم توسط ایت الله وحید خراسانی بر پیکر ایشان نماز و پیکر پاک معظم له در حرم حضرت معصومه ارام گرفت.

روحش شاد و یادش گرامی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا