سيد جلال هاشمي تاکید کرد: من از شما خواهش می‌کنم اگر طبس را می‌خواهید هرکس بر طبل اختلاف می‌کوبد جلوی او را بگیرید، نگذارید بین صفوف به هم فشرده شما فاصله ایجاد شود، چرا که شما از قافله توسعه عقب خواهید ماند.

طبس- خبرنگار يزدفردا/ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در جمع نمازگزاران جمعه طبس گفت: به هیچ وجه دنبال حاشیه‌سازی، پرداختن به حواشی نبوده و نخواهم بود و قدر فرصت‌ها و زمانی که در اختیارم هست می‌دانم و ترجیح می‌دهم تحت هیچ شرایطی، به جز خدمت‌گزاری، توسعه و عمران برای مردم طبس به چیزی دیگر نیاندیشم.

سید جلال هاشمی افزود: خدا را شاهد می‌گیرم که جهت رضای خدا و خدمت‌گزاری بی‌منت به بهترین آن‌ها که مردم طبس هستند کمر همت را در اینجا بسته‌ام و انتظار دارم که وحدت و همگرایی، دوستی و مودت، هر چند هست بیشتر اشائه پیدا کند.

وی با بیان این که در همین مدت کوتاه ما ثابت کردیم که مرد عمل هستیم افزود: روزهاي گذشته هم در محضر معاون رئیس جمهور عرض کردم که ما در اینجا شاهد شرایط مناسبی در شهرستان طبس از جهت آب آشامیدنی، در شهر و روستا نیستیم. انصاف نیست که مردم طبس با این دین‌داری و حضور در صحنه، از شیرهای برداشت آب بردارند یا روستاییان با تانکر آب‌رسانی شوند.

هاشمي ضمن تشکر از نماینده طبس در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه طبس بیان داشت: جهت رفع مشکل آب طبس اعم از آب شرب طبس و روستاهای آن و آب کشاورزی پیگیری‌های فراوانی در تهران و آبفای کشور در استان انجام دادیم.

نماينده عالي دولت در طبس افزود: انصافا با تلاش همه و به ویژه آقای دکتر عبدالله‌زاده بحث تعرفه برق نهایی شد و مردم به حقوق خودشان رسیدند و اختصاص سهم دو درصدی از معادن طبس به توسعه شهرستان، اختصاص اعتبار به نيروگاه حرارتي، تاسيس بحث دانشکده پرستاری و جذب دانشجو از اول مهر دانشجو، جذب اعتبار تكميلي جهت راه اندازی بیمارستان يكصد تختخوابي، اخذ دستور احداث پلی کلنیک تخصصی تامین اجتماعی، آغاز پرواز مجدد تهران- طبس با هواپيمايي ايمن، اختصاص اعتبار براي تجهيز فرودگاه طبس نيز از ديگر خدماتي است كه به پشتوانه نماينده محترم به سرانجام رسيده است.

هاشمي تصريح كرد: امسال اعتبار مناسبی از تملک دارایی برابر ۱۳۰ میلیارد ریال و از ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه، ۹۵ میلیارد ریال گرفتیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با بیان این که مدیران استانی و کشور باید بدانند که مردم طبس دست پیش دیگران دراز نمی‌کنند بیان داشت: ما باید وضعیت اشتغال را اینجا فراهم کنیم، جوان‌های ما اینجا بمانند و این وضعیت شهرک صنعتی درخور طبس نیست.

وی اضافه کرد: این وضعیت اشتغال و فاصله ما با مراکز استان‌ها ما را نباید از قافله توسعه و اشتغال عقب بیندازد، جوان‌های ما در آینده به نصیحت‌های ما توجه نخواهند کرد و آنان اینجا نان و مسکن می‌خواهند، اینجا را دوست دارند و باید شرایط را برای آن‌ها مهیا بکنیم.

هاشمی گفت: علی رغم اینکه تائید می‌کنم در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اقدامات اساسی و خوبی برای این منطقه انجام گرفته است ولی حداقل ده تا پانزده سال از قافله توسعه در این منطقه عقب افتاده‌ایم.

وی با بیان این که من از شما خواهش می‌کنم گوشتان به حواشی بدهکار نباشد تاکید کرد: من از شما خواهش می‌کنم اگر طبس را می‌خواهید هرکس بر طبل اختلاف می‌کوبد جلوی او را بگیرید، نگذارید بین صفوف به هم فشرده شما فاصله ایجاد شود، چرا که شما از قافله توسعه عقب خواهید ماند.

وی سپس گفت: توسعه فقط و فقط در گرو همگرایی و در گرو وحدت است و گوش من به عنوان مدیر سیاسی تحت هیچ شرایطی بدهکار این حرف‌های حاشیه‌ای نیست و اگر ببینم خدای نکرده در دراز مدت قرار است که وقت من به حواشی تلف شود ترجیح خواهم داد کنار آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا‌(ع) به کار بپردازم.

هاشمی گفت: کار ما سنگین است و فرصت بیهوده نداریم، مدیران ما باید تقویت و کارآمد شوند، مدیران ما باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: این که فقط آدم‌های خوب باشند کافی نیست بلکه باید در تهران و مرکز استان دنبال بودجه راه بروند.

فرماندار ویژه طبس با بیان این که من اگر مدیری را در این حاشیه‌ها ببینم به سختی با او برخورد خواهم کرد گفت: مدیران ما باید دنبال بودجه، اعتبار و دنبال ساخت و ساز بروند. دنبال کارهای عمرانی منطقه بروند.

وی در پایان گفت: ما به عنوان دولتی‌ها باید سعه صدر داشته و نقدپذیر باشیم و در عین حال با شفافیت و قاطعیت کارم را تعقیب خواهم کرد با شفافیت و قاطعیت و توکل بر خداوند متعال در دستور کارمان هست و مطمئن هستم با حمایت و مشارکت مردم خوب طبس موفق خواهیم شد و شهر زیباتری را خواهیم ساخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا