به گزارش يزدفردا روابط عمومي شوراي اسلامي شهر و شهرداري طبس، ادامه سلسله فعالیتهای تخصصی در حوزه نصب حجم های شهری، اينك شهرداري طبس به انجام طرح هاي ديوارنگاره رسيد.

شهردار طبس در اين خصوص گفت: به منظور ارتقای كیفی محیط شهری، بر پایه تجارب به‌ دست آمده ، با آگاهی از ضعف‌ ها و قوت‌ ها و با مشاركت هنرمندان هنرهای تجسمی و صنایع دستی بومي اين طرح به اجرا در آمده است.

علي اشرفيان افزود: شهرداري طبس با فراهم آوردن فرصتی مناسب، جهت شناساندن خلاقیت ها و آفرینش های هنری فرزندان هنرمند طبس در سايه تعامل، همفکری و تبادل تجربیات و همچنين ارتقاء کیفیت هنر در منطقه، اجراي اين طرح را به هنرمندان بومي سپرده است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان محترم می توانند طرح‌ ها و پیشنهادات خود را در زمینة حجم های شهری با رویكردهای متنوع ارائه نمایند گفت: طرحها و پیشنهادات می‌توانند برای تمامی فضاها و محیط‌ های شهر طبس اعم از میادین، معابر، پاركها، آب‌نماها و سایر فضاهای عمومی شهری باشند.

اشرفيان تصریح کرد: پیشنهادات هنرمندان می‌تواند شامل ایده‌های متنوع، موضوعات مرتبط با فضاهای عمومی متناسب با ویژگی‌های عمومی و اختصاصی پروژه‌های شهری، مبتنی بر فرهنگ بومی، و هویت شهری طبس و با رعایت آداب و عرف اجتماعی باشد.

گفتني است اولين پروژه ديوارنگاره شهري طبس با موضوع كتاب و كتابخواني توسط هنرمند گرافيست طبسي خانم منصوره سادات بركاتي در ميدان انقلاب اسلامي(باغ گلشن) در حال اجرا مي باشد.

خانم بركاتي دانش آموخته رشته نقاشي و از هنرمندان بومي شهرستان است كه طرح ديوارنگاره مدرسه پسرانه شاهد را با نظارت و كارفرمايي واحد زيباسازي شهرداري طبس انجام مي دهد.

نقاشي ديواري را اغلب مي توان در بدنه خيابان ها، بزرگراه ها، ميادين، معابر و ديوارهاي مراكز آموزشي و اجتماعي مشاهده كرد كه معمولا با طرح و نقش هاي مفهومي ويژه اي طراحي مي شوند.

اينگونه نقاشي را كه ديوارنگاره مي نامند، با درنظر گرفتن فرم، فضا، معماري ديوار و نحوه ارتباط با مخاطب و حتي عرف هاي محيط اجتماعي طراحي مي شوند و در حقيقت هنر را در عرصه اي عمومي تر از فضاهاي خاص به نمايش مي گذارند..










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا