مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، در کرسی آزاد اندیشی دختران و مادران، با اشاره به برخی حقایق جامعه در نا برابری زن و مرد در عرصه های اجتماعی، همه اینها را یک حقیقت دانست و گفت: نباید این موارد باعث شود که دختران در ایفای نقش خود در جامعه کوتاهی کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "فخر السادات خامسی هامانه"، عصر چهارشنبه، 5 شهریور، در کرسی آزاد اندیشی مادران و دختران که در سالن شهید منتظر القائم استانداری و به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شد، ضمن تبریک این روز به همه دختران این سرزمین، نامگذاری روز دختر را منشأ ارزشمندی برای توجه به این قشر سرنوشت ساز دانست و اظهار امیدواری کرد که به این طریق زمینه توجه، تفکر، تصمیم سازی و اقدامات موثر در خصوص ارتقاء دختران در جنبه های مختلف فراهم آید.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، با بیان اینکه دختران جامعه امروز باید در کنار افتخارات علمی، فن آوری و ورزشی با الگو پذیری از بزرگانی چون حضرت معصومه (س)، عفت، شجاعت، پشتکار و اراده خود را به ایمان و توکل و عشق به پروردگار گره بزنند، گفت: توقع می رود دختران یزدی الگویی از یک دختر مسلمان ایرانی را از خود در تمام زمینه ها به نمایش بگذارند.
خامسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که بوسه پیامبر بر دستان حضرت فاطمه (س) را نه فقط بوسیدن دست یک دختر بلکه پیام آن را در معرفی نوع نگرش اسلام به زن می دانند، گفت: امروز باید نگاه به دختران و زنان جامعه بر اساس الگوی اسلامی و ایرانی تبیین و تشریح شود.
وی عدالت را به گونه ای عنوان کرد که در آن ضمن در نظر گرفتن تفاوت های جسمی، با در نظر گرفتن نقشی که قانون آفرینش در پرورش نسل ها به زن سپرده است، سهم بیشتری از احساس و عاطفه را به آنها اختصاص دهد و افزود: این به مانند آن است که سهم بیشتری از وظایف خشن و سنگینی که در طبیعت مردان است به آنها سپرده شده است.
خامسی گفت: همه اینها یک حقیقت است که در جامعه ما رخنه کرده و نباید دختران ما را از ایفای نقش اجتماعی خود در جامعه غافل کند، بلکه می بایست دختران با نیروی جوانی، استعدادهای خدادادی و با تاکید بر ارزش انسانی و کرامت ذاتی خود، در ساختن سرنوشت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود و جامعه دخیل بوده و نقش آفرینی کنند.
خامسی خطاب به دختران حاضر در این گردهمایی گفت: دختران باید از حالت تک بعدی بودن دوری کرده؛ چراکه نادیده گرفتن هر یک از ابعاد خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی عملا جامعه را در تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود با مشکل مواجه می سازد.
وی با بیان اینکه، ریاست محترم جمهور نیز نگاه برابر به استعداد های علمی، پژوهشی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بانوان را بار ها مورد تاکید قرار داده است، گفت: این در حالی است که با نگاهی واقع گرا، باید اعتراف کرد که این امور هنوز محقق نشده است و جامعه ما در این خصوص نیاز به اهتمام دختران جوان در همه عرصه های جامعه دارد.
گفتنی است، در این کرسی آزاد اندیشی که مادران و دختران خانواده های کارکنان دستگاه های استان حضور داشتند، پرسش و پاسخ در موضوعات آزاد از سوی حضار مطرح و دو مشاور خانواده و مذهبی در خصوص این موارد به پاسخگویی پرداختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا