پليس آگاهي استان يزد، محموله 32 هزارليتري فرآوردهاي نفتي قاچاق را شناسايي و متوقف كرد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عطاءا... احمدي" جانشين فرمانده انتظامي استان يزد در خصوص اين خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز اداره آگاهي، هنگام گشت زني و كنترل و پايش خودروهاي عبوري يكدستگاه تريلي تانكر دار "اسكانيا" كه از مسير اصفهان عازم بندرعباس بود را جهت بررسي مدارك و بارنامه متوقف كردند.

وي با اعلام اين مطلب كه راننده خودرو، بار تانكر را روغن صنعتي اعلام مي كند ادامه داد: با تيزهوشي و درايت كارآگاهان پليس آگاهي 32 هزار ليتر گازوييل قاچاق كشف و طي هماهنگي با مقامات قضايي تحويل شركت نفت شد.

سرهنگ احمدي ارزش برآورد شده محموله سوختي كشف شده را بيش از 750 ميليون ريال اعلام كرد و يادآور شد: ماموران پليس در اين رابطه يكي از قاچاقچيان سوخت را دستگير و تحويل مقامات قضايي دادند.

ایشان در خاتمه در خصوص رسیدگی به جرم قاچاق سوخت محاكم تعزیرات حكومتی با ملاك قرار دادن ماده ۱۷ قانون تعزیرات حكومتی و اعمال ماده ۵ قانون تشدید مجازات محتكران و گرانفروشان در خصوص مرتكبین انتقال غیرمجاز سهمیه سوخت یك شهرستان به شهرستانهای دیگر و ایضا با التفات به دستورالعمل‌های ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز كشور ابتدائاً نوع عمل مجرمانه خرید بر خلاف ضوابط و مقررات توزیع و انتقال غیرمجاز سهمیه از شهری به شهر دیگر تشخیص و مستنداً به قوانین موضوعه، مرجع صالح به رسیدگی به این تخلفات تشخیص داده میشود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا