گروه خبر: شهردار یزد برگزاری جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی در یزد را فرصتی مناسب برای معرفی این شهر و توانمندیهایش به سایر نقاط کشور دانست و گفت: در این راستا تمامی رسانه ها بخصوص صدا و سیما باید با مجریان این جشنواره همکاری داشته باشند.

محمدرضا عظیمی زاده در نشستی که با حضور ستاد اجرایی نهمین جشنواره فیلم رضوی برگزار شده بود، با بیان اینکه با تماشای روحیه شاداب و فعال ستاد اجرایی جشنواره، انگیزه من برای همکاری تقویت شده، اظهار داشت: انتظار می رود از ظرفیت و پتانسیل های موجود در استان بهره گرفته شود.

وی با اشاره به ضرورت فضاسازی و اطلاع رسانی مناسب برای تزریق حال و هوای جشنواره رضوی در جامعه، افزود: نصب بنرها و استندهای جشنواره باید بصورت جدی دنبال شود که برای این منظور می توان از اکثر پلهای عابر پیاده استفاده نمود.

عظیمی زاده با تاکید بر آذین بندی شهر برای ایجاد شور ونشاط بین شهروندان، زیبا سازی و نظافت شهر بخصوص در بافت تاریخی را از دیگر اقداماتی که قرار است توسط شهرداری صورت بگیرد، عنوان کرد.

در ادامه این نشست، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ضمن تبریک هفته دولت و دهه کرامت، جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را یکی ازمعتبرترین جشنواره های کشور دانست که هرساله به لحاظ کمی و کیفی ارتقا می یابد.

محمدرضا دهبیدی پور گفت: یکی از ویژگی های جشنواره نهم، واگذاری ستاد اجرایی به هنرمندان سینمایی استان و افزوده شدن بخش سبک زندگی رضوی به بخش اصلی جشنواره است که باعث ارتقای کیفیت و کمیت این دوره شده است.

وی ادامه اداد: با توجه به پتانسیل یزد و هنرمندانش در نظر داریم که این جشنواره را در دوره های بعدی در سطح بین الملل برگزار کنیم که با همکاری شهرداری و سایر ارگانها میتوان به این مهم دست یافت.

دبیر اجرایی نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی نیز شهرداری را یکی از سیاستگذاران اجرایی این جشنواره عنوان و تصریح کرد: با توجه به فرصت هایی که این جشنواره برای یزد ایجاد می کند، باید برای دوره های بعد برنامه ریزی شود تا بتوان همه بخش های هنری جامعه را درگیر کنیم.  

محمدرضا حاجی غلامی بیان کرد: هیات انتخاب و هیات داوری این دوره بسیار قوی و معتبر هستند.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد شهرداری یزد در دوره بعدی از ساخت چند فیلم در حوزه سبک زندگی و فرهنگ شهری حمایت کند، همچنین محل نصب تندیس جشنواره به تصویب رسید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا