سرهنگ "اسداله زحمتکش" رییس پليس فتا کرمانشاه بيان داشت: يکي از شهروندان به پليس فتا مراجعه ومدعي شد که  توسط شخص و يا اشخاصي ناشناس طي چند مرحله به صورت اينترنتي ازحساب بانکي اش مبلغي بالغ بر 95ميليون ريال به صورت غيرمجازبرداشت شده است .

وي افزود: در اين پرونده سارقان باتمام تلاش سعي در رد گم کردن داشتند و با ترفند نداشتن کارت بانکي از افرادي که کنار عابر بانک بودند مي خواستند که شماره کارت خود را در اختيارشان قرار دهد تا با انتقال وجه از طرق اينترنت به آن حساب پول را دريافت کنند. 

"زحمتکش" تصريح کرد: اين دو خواهر در تمام موارد از ماسک و عينک دودي استفاده کرده تا صورتشان در دوربين هاي بانکي مشخص نباشد اما با تلاش مستمر ماموران پليس فتاي کرمانشاه، متهمان شناسايي و دستگير شدند. 

رییس پلیس فتا کرمانشاه در ادامه اظهارداشت:متهمان ابتدامنکرموضوع شد ه امابا ارائه مدارک و مستندات لب به اعتراف گشوده و راز برداشت هاي اينترنتي و نحوه به دست آوردن اطلاعات کارتي را فاش کردند.

وي گفت: متهمان دربازجويي ها اظهارداشتند:کارت بانکي را در خيابان پيدا کرديم و از آنجا که رمز اول در کنار آن نوشته شده بود سريعاً رمز دوم را فعال کرده و از آن پس شروع به برداشت از حساب از طريق اينترنت نموديم."

سرهنگ " زحمتکش" در ادامه افزود: پس از اعتراف اين دو خواهر، پرونده جهت انجام مراحل قانوني تحويل مقام قضايي داده شد و براي متهمان قرار سنگين صادر شد.

وي در خاتمه در خصوص کارت هاي بانکي گفت: از شهروندان عزيز خواستارم هرگز رمز کارت را در کنار کارت ياداشت نکنيد تا در صورت گم شدن يا سرقت کارت بانکي افراد سودجو به حساب بانکي شما دسترسي نداشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا