سپهریان مدیر عامل موسسه حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) و زيارتگاه شهيد آيت الله مدرس(ره) به دعوت مديرکل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي در همايش منطقه اي مديران كل سازمان اوقاف که با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمين شرفخاني معاون فرهنگي اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه كشور و مديران كل سازمان اوقاف و امور خيريه استانهاي مازندران، گلستان، سمنان، خراسان رضوي، شمالي و جنوبي در مشهد مقدس برگزار شده بود حضور یافت.

بنا به گزارش روابط عمومي موسسه، حجت الاسلام شرفخاني معاونت فرهنگي اجتماعي سازمان اوقاف در این همایش با تجليل و تكريم از خدمات ارزنده آستان قدس رضوي خاصه در خصوص نمازخانه هاي ميان راهي امام رضا(ع) اظهار کرد اين نمازخانه ها يكي از بهترين نوع خدمت رساني به زائران امام رضا(ع) است. احداث چنين اماكني در مسير تردد زائران كار بسيار ارزنده و خداپسندانه اي است كه الحمدلله به بهترين وجه نيز توسط آستان قدس رضوي احداث و اداره مي گردد.

ایشان كه از آستان مبارك حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) و مجتمع فرهنگي رفاهي امام رضا(ع) در منطقه ديهوك – طبس بازديد نموده بود تصریح کرد توسعه و بازسازي حرم مطهر حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) در طبس بسيار باشكوه و در خور تحسين است و نظم و بهداشت، ايجاد فضاي سبز مناسب و تسهيلات رفاهي فراهم شده در آستان مبارك و نمازخانه ها سبب شده كه مسافران و زائران از اين فضاي ايجاد شده به بهترين وجه استفاده نمايند. ایشان به مديران كل توصيه کرد از آستان مبارك و مجتمع ها بازدید نموده زيرا توسعه و بازسازي و اداره اين مراكز قابل الگوبرداري است.

در ادامه همايش سپهريان مدیر عامل موسسه كه به دعوت مديركل اوقاف و امور خيريه استان خراسان رضوي و بمنظور بيان تجربيات در اين همايش شركت نموده بود اظهار داشت موسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) از موسسات فرهنگی وابسته به آستان قدس رضوی است که تولیت آن توسط مقام معظم رهبری حضرت آیت الله  خامنه ای طی حکمی در تاریخ 4/4/1373 به نماینده ایشان در استان خراسان و تولیت عظمای آستان قدس رضوی حضرت
آیت الله واعظ طبسی تفویض گردید که این موضوع بستر ساز نقطه عطفی در توسعه همه جانبه اماکن متبرکه طبس و کاشمر شد. برکات این حکم و تسری مدیریت موفق و توانمند اسلامی بسیار زود نمایان شد، به طوری که با تشکیل یک هیات اجرایی، کار توسعه این دو آستانه در راستای ترویج فرهنگ اسلامی، تقويت باورهاي ديني و تلالو عشق به ولايت و امامت گردید و سازماندهی موقوفات این دو شهرستان و 19 مجتمع فرهنگی رفاهی و نمازخانه میان راهی حضرت امام رضا(ع) در 5 استان کشور که در مسیر راه زائران حضرت ثامن الحجج(ع) واقع شده است، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. اکنون با گذشت دو دهه از عمر با برکت این موسسه، گام های عمیق و موثر فرهنگی برداشته شده، به گونه ای که همواره به عنوان قطب بزرگ دینی و تراث فرهنگی در منطقه محسوب می شود.

وی افزود افزايش چشمگير زائران حضرت علي بن موسي الرضا(ع) و ارائه خدمات مطلوب در مسيرهای منتهي به مشهد مقدس ضرورت ايجاد مجموعه هاي زيبا با ساختاري فني و مهندسي در فواصل متناسب را مي طلبيد كه آستان قدس رضوي با توجه به ظرافت و حساسيت موجود با هدف ايجاد مكان مناسب جهت اداي فرايض ديني، ضرورت تسهيلات و امكانات رفاهي و بهداشتي به احداث مجتمع هاي رفاهي فرهنگي ميان راهي همت گماشته تا زائران حضرت  علي بن موسي الرضا(ع) با اطمينان خاطر در مسير راهشان تردد نموده و از تسهيلات فراهم شده استفاده نمايند.

ایشان افزود هركدام از اين مجتمع ها داراي دو نمازخانه مستقل ويژه براداران و خواهران، كفشداري، وضوخانه، سرويس هاي بهداشتي، سكوهاي استراحت موقت و صرف غذا، فضاي سبز با انواع گلهاي زینتي و درختان سرسبز، پارك بازي ویژه کودکان، پاركينگ وسايل نقليه و مراكز تهيه موادغذايي بهداشتي مي باشد.

سپهريان تصریح کرد آنچه در مؤسسه مورد توجه قرار گرفته تعيين راهبردها و برنامه هاي كوتاه مدت و ميان مدت و نظارت و ارزيابي مستمر و دوره اي از اجرای برنامه ها و فعالیت هاست، لذا همه فعاليت های فرهنگي، خدماتي، رفاهي در مؤسسه به دقت توسط گروه هاي ارزياب مورد توجه قرار گرفته و خدمات ارائه شده پس از ارزيابي، نقاط ضعف و قوت كار بررسي مي گردد.

در ادامه جلسه فيلمي با عنوان «در مسير آفتاب» كه بيانگر جلوه اي از مديريت موفق اسلامي آستان قدس رضوي در احداث اقامتگاه هایي در مسير رضوان در آن به نمايش گذاشته شده بود براي حاضرين پخش و سپس مديران كل حاضر در جلسه سوالات خود را در خصوص مديريت و اداره مجتمع ها بيان كه به آنان پاسخ داده شد.

در خاتمه حضرت حجت الاسلام و المسلمين گنابادی نژاد مدير كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي از قبول دعوت آقايان سپهريان مدیر عامل موسسه، فروزان معاونت فرهنگی موسسه و صفرزاده مدیریت مجتمع های فرهنگی رفاهی در جلسه تقدير و اظهار اميدواري كرد با تعامل و هم افزايي كه في مابين صورت گرفته ان شاء الله بتوانيم از تجارب ارزنده موسسه حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) در اداره نمازخانه هاي ميان راهي، بقاع متبركه و فعاليت هاي فرهنگي بهره مند گرديم.

روابط عمومی موسسه آستانه مبارکه حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) و زيارتگاه شهيد آيت الله مدرس(ره)

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا