استان يزد ميزبان 23 نفر از دوندگان زائر حرم حضرت علي بن موسي الرضا (ع) شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد علي طالبي" عصر شنبه 9 شهریورماه در مراسم استقبال از دوندگان جاده ولايت در محل ميدان امام حسين (ع) یزد، با تبريك دهه كرامت و ميلاد حضرت علي بن موسي الرضا (ع) و همچنين گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، اظهار داشت: استان يزد به استان دارالعباده و دارالمومنين ملقب است و داراي مردماني پاك طينت، مومن و انقلابي است كه عاشق ولايت و ائمه اطهار هستند و ارتباط بسيار خوب و نزديكي با حضرت علي بن موسي الرضا (ع) دارند.
وي افزود: حركت شما عزيزان بسيار زيباست و از جمله كارهاي فرهنگي تاثيرگذار به دليل آميختگي با مسائل فرهنگي و ورزشي، روح مذهبي و عشق به ولايت و ائمه اطهار است.
طالبي ادامه داد: قطعا اين آميختگي مي تواند كمك شاياني به ترويج فرهنگ اهل بيت (ع) داشته باشد.
وي خطاب به دوندگان جاده ولايت گفت: پيمودن مسير عبور حضرت علي بن موسي الرضا (ع) واجد ويژگي هاي زيادي است كه يكي از آنان تركيب سني شما عزيزان است كه نوجوانان در كنار ميان سالان به كسب تجربه مي پردازند و اين زندگي در كنار هم مي تواند به مقوله فرهنگ، آموزش و ترويج مفاهيم معنوي افراد كمك نمايد.
گفتني است پنجمين جشنواره فرهنگي – ورزشي رضوي (جاده ولايت) از اول تا 16 شهريورماه سال جاري به طول دو هزار كيلومتر از مرز شلمچه تا مشهد مقدس با حضور 23 نفر از دوندگان خراسان رضوي به مناسبت دهه كرامت در حال برگزاري است.
استان يزد در شهرهاي فراغه، ابركوه، دهشير، توران پشت، اسلاميه، تفت، يزد، زارچ، اشكذر، خرانق، ساغند و رباط پشت بادام ميزبان اين افراد است.
اين دوندگان حضرت علي بن موسي الرضا (ع) پس از اتمام مراسم، نماز مغرب و عشا را در مسجد فرت محل عبور حضرت برپا داشتند و پس از استراحتي مختصر حركت خود را به سمت بارگاه ملكوتي ثامن الائمه (ع) ادامه خواهند داد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا