ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر "در ادامه سلسله نشست های قرآنی اداره ارشاد که به همت موسسه قرآنی توحید و مدیریت مهرداد قدیریان سه شنبه شبها برگزار می شود ، گناه تهمت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه در این مراسم سرکار خانم فلاحزاده کارشناس امور قرآنی در مورد گناه تهمت گفت: تهمت از گناهان کبیره زبان و قبیح ترین گناه اجتماعی است. تهمت زدن به بیگناه از زشت ترین كارهایى است كه اسلام آن را به شدت محكوم کرده و می گوید:" وَ مَنْ یَکْسِبْ خَطیئَةً أَوْ إِثْمًا ثُمَّ یَرْمِ بِهِ بَریئًا فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتانًا وَ إِثْمًا مُبینًا " و کسی که خطا یا گناهی مرتکب شود ، سپس بیگناهی را متهم سازد ، بار بهتان و گناهِ آشکاری بر دوش گرفته است.

وی به روایتی از امام صادق پرداخت و افزود: تهمت زدن به بى گناه از کوه‌هاى عظیم نیز سنگین تر است! تهمت زدن به افراد بى‌گناه با روح ایمان سازگار نیست ، چنانکه از امام صادق (ع) نقل شده: " کسى که برادر مسلمانش را متهم کند ، ایمان در قلب او ذوب مى‌شود ، همانند ذوب شدن نمک در آب. " در حقیقت بهتان و تهمت، بدترین انواع دروغ و کذب است، زیرا هم مفاسد عظیم کذب را دارد و هم زیان‌هاى غیبت و هم بدترین نوع ظلم و ستم است.

لازم به ذکر است در این مراسم علیرضا فلاحزاده و علیرضا پوررضایی به قرائت سوره غاشیه ، محمد فلاحزاده به قرائت سوره بلد و آرین اکبرزاده به قرائت سوره شمس پرداختند و در پایان با برگزاری مسابقه ای قرآنی و به قید قرعه به رویا ناظری و طیبه قلی پور جوایزی اهداء شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا