برنامه زمانبندی اجرای نمایش های جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه در استان یزد اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: جشنواره منطقه سه بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه با حضور هشت گروه نمایشی از استان های یزد، کرمان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان از شنبه 22 شهریور در شهرستان تفت آغاز به کار می کند.
سرپرست حوزه هنری یزد گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته شنبه 22 شهریور از ساعت 11 صبح نمایش "گره ای در تار و پود یک نقش" به کارگردانی کاظم کاظمیان از یزد در سالن اصلی کانون فرهنگی تربیتی ولایت این شهرستان به روی صحنه می رود و از ساعت 16 نیز نمایش "تولد پروانه" به کارگردانی شهاب امرایی رشنو از لرستان در پلاتو شماره یک این مجموعه اجرا خواهد شد.
محمد صادق کوچک زاده افزود: برنامه های روز نخست از ساعت 17:30 با اجرای نمایش "شهد و بلدرچین" به کارگردانی مجید عتیق از کرمان در سالن اصلی ادامه می یابد و در آخرین اجرای این روز نمایش "کبوتران چاهی" به کارگردانی علی جاور از استان یزد ساعت 20:30 در پلاتو شماره دو به اجرا در می آید.
دبیر جشنواره منطقه سه تئاتر سوره ماه اظهار داشت: در روز پایانی جشنواره(یکشنبه 23 شهریور) نیز چهار نمایش دیگر به صحنه می رود که طبق برنامه نمایش های "حفره روباه" به کارگردانی مصطفی بنی شریف و "با زخمی برشانه هایش" به کارگردانی مرضیه اسماعیلی از استان چهارمحال و بختیاری به ترتیب ساعت 10 و 11صبح در پلاتوهای شماره یک و دو به روی صحنه خواهند رفت.
وی با اشاره به اینکه از ساعت 16 نمایش "چِر" به کارگردانی احسان ملکی از لرستان در پلاتو شماره یک کانون فرهنگی تربیتی ولایت اجرا می شود ادامه داد: "سرگذشت در گذشت چشم" به کارگردانی عباسعلی کیخایی از سیستان وبلوچستان آخرین اجرای این جشنواره است که از ساعت 17 در پلاتو شماره دو به نمایش در می آید.
سرپرست حوزه هنری یزد با بیان این که جشنواره فرصت بسیار خوبی را برای هنرمندان جوان و استعدادهای نمایشی استان فراهم آورده تا آثار نمایشی سایر استان ها را از نزدیک تماشا نموده و کسب تجربه کنند افزود: بر اساس برنامه پس از اجرای هر اثر، جلسه نقد و بررسی آن با حضور رضا آشفته کارشناس و منتقد تئاتر، هنرمندان و علاقه مندان برگزار خواهد شد.
کوچک زاده خاطر نشان کرد: آیین اختتامیه جشنواره منطقه ای تئاتر سوره ماه استان یزد یکشنبه 23 شهریور ساعت 21 در هتل سنتی مهر یزد واقع در خیابان قیام، کوچه لب خندق برگزار می شود.
دبیر جشنواره منطقه سه تئاتر سوره ماه ضمن دعوت از هنرمندان جوان و پیشکسوتان تئاتر و مردم استان برای حضوری پرشور در این رویداد فرهنگی هنری اظهار امیدواری کرد این جشنواره بتواند به رشد و اعتلای هنر استان یزد کمک کند.
وی اظهار داشت: برگزیدگان این جشنواره به همراه منتخبان چهار منطقه دیگر کشور و برترین های بخش تجربه های جوان به بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه که مهرماه امسال در تهران برگزار می شود راه می یابند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا