دستیارکارگردان فیلم خلیج فارس از حضور این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم مقاومت خبر داد.

سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و راهیابی فیلم پویانمایی خلیج فارس به عنوان تنها نماینده اصفهان دربخش مسابقه جلوه گاه نور بهانه ای شد تا با امیر حسین رمضانی دستیار کارگردان فیلم خلیج فارس در مورد وضعیت برگزاری جشنواره ها گفتگویی داشته باشیم...

*انگیزه و مراحل تولید فیلم خلیج فارس چگونه اتفاق افتاد؟

سال 91 تبلیغات رسانه ای علیه نام خلیج همیشه فارس شدت گرفت، در جلساتی که  داشتیم مصمم شدیم فیلمی در دفاع از نام خلیج فارس به شکل پویانمایی و با ساختاری طنز تولید کنیم، حدود پنج ماه مراحل تولید این فیلم به طول انجامید و اواسط سال 91 آماده نمایش شد.

*خلیج فارس تاکنون در چه جشنواره هایی حضور داشته است ؟

با توجه به ملی بودن موضوع فیلم جشنواره های زیادی از جمله جشنواره فیلم کوتاه و پویانمایی فضای مجازی، خلیج فارس در آئینه رسانه ها، تولید ملی، راه روشن مقاومت، مصاف و... خواهان حضور و نمایش این فیلم شدند و استقبال خوبی هم از این اثر صورت گرفته است .

*گویا نسخه ای از این فیلم تقدیم بیت رهبری هم شده است؟

بله، با هماهنگی دفتر بیت رهبری دو نسخه از این فیلم تقدیم مقام معظم رهبری گردید، در تیتراژ شروع فیلم هم نوشته شده "تقدیم به سربازان وطنم ایران" و منظورمان تمام مردمی است که به عشق ایران عزیز ایثار و فداکاری می کنند.

*وضعیت برگزاری جشنواره های موضوعی را چگونه ارزیابی می کنید؟

برگزاری جشنواره های موضوعی به شرط تداوم آن در سالهای آینده در پرورش خط فکری فیلمسازان تأثیر زیادی دارد، البته از نقاط ضعف اینگونه جشنواره ها این است که بعضی فیلمسازان فکر خود را فقط محدود به موضوعات خاصی می کنند که در آینده به عدم خلاقیت و نوآوری منجر خواهد شد.

* پیشنهاد شما برای بالا بردن کیفیت برگزاری جشنواره ها چیست؟

دبیرخانه دائمی جشنواره ها تشکیل و در طول سال ارتباط خود را با پدیدآورندگان آثار حفظ کنند، به بخش فیلمنامه به عنوان زیربنای ساخت فیلم اهمیت ویژه ای داده شود و از فیلمنامه های خوب جهت تولید حمایت کافی انجام شود، هیأت انتخاب و داوری منصفانه قضاوت کرده و جوایزعادلانه توزیع شود.

*به عنوان حسن ختام از اختتامیه جشنواره مقاومت بگویید ؟

سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با بخشهای متنوعی از جمله جلوه گاه نور به میزبانی شهر تهران برگزار می گردد و دهه اول مهرماه سال جاری برگزیدگان بخش جلوه گاه نور در بخشهای مختلف از جمله فیلم کوتاه، فیلمنامه و پویانمایی معرفی و تقدیر خواهند شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا