- فرمانده پلیس راه استان یزد55 درصد از علل و عوامل تصادفات جاده اي استان يزدرا خستگي و خواب آلودگي اعلام كرد.

 سرهنگ" احمد مظفری "در گفتگو با خبرنگار پليس گفت: باید مسئولان مربوطه نسبت به "دو بانده" کردن هر چه سریعتر مسیريزد به بافق که بسیار کم عرض و خطرناک است اقدام کنند.
وی اضافه کرد: دو بانده شدن بخشی از این محور از ورودی یزد منجر به کاهش تصادفات و حوادث جاده ای در این مسیر شده که امیدواریم بقیه این جاده نیز تکمیل شود.
فرمانده پلیس راه یزد گفت: با توجه به نزدیک شدن به آخر شهریورماه و بازگشایی دانشگاهها و مدارس، قطعا تردد در این مسیر بیشتر خواهد شد.
این مقام مسئول همچنین معدن خیز بودن شهرستان را یادآور شد و با اشاره به اینکه این امرنیز از دیگر دلایل پر رفت و آمد بودن مسیر یزد به بافق است افزود: خواب آلودگی رانندگان و خستگی آنان در این جاده کم عرض ، منجر به تلفات غیر قابل جبران می شود.
به گفته وی از آنجا که جاده یزد به بافق از لحاظ جغرافیایی از شرق به غرب منتهی می شود صبحها و بعداز ظهرها نور خورشید بطور مستقیم به چشمان رانندگان می تابد و همین امر، خطر افزایش حوادث را بيشتر می کند.
فرمانده پلیس راه یزد، تعداد تصادفات رانندگی در این مسیر از اول سالجاری تاکنون را 14 فقره با هشت مجروح اعلام کرد و تاکید کرد: هر چند آمار حوادث، پس از دو بانده شدن بخشی از مسیر، کاهش یافته اما از مهر ماه باز شاهد تردد بیشتر خودروها در این مسیر خواهیم بود که باید چاره اندیشی شود.
مظفری یادآور شد: در مجموع، هر مسیری که یک طرفه باشد آمار حوادث رانندگی هم بالاست.
وی با اشاره به اینکه اغلب جاده های یک طرفه استان یزد همین مشکل را دارند افزود: خستگی و خواب آلودگی رانندگان از جمله عوامل اصلی حوادث رانندگی در استان است ضمن آنکه واژگونی و خارج شدن از جاده که نتیجه همین خستگی و خواب آلودگی است 55 درصد آمار حوادث جاده های استان را به خود اختصاص داده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا