مدیر کل مرکز محاسبات اداره آمار کشور در جلسه توجيهي مسئولان روابط عمومي و تبليغات ستاد سر شماري عمومي كشاورزي در شهرستانهای استان یزد با تاکید برنقش کمیته روابط عمومی و ستاد تبلیغات سر شماری عمومی کشاورزی در سرشماری اظهار داشت: کشاورزی یکی از بخش های پایه در اقتصاد کشور است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد " قدرت الله طاهری" در نشست با مسئولين كميته روابط عمومي و تبليغات ستاد سر شماري عمومي كشاورزي در سال 93 كه 20 شهريورماه در محل ستاد اجرايي سر شماري عمومي كشاورزي استان برگزار شد با اشاره به سهم کشاورزی در تولید ملي  اظهار داشت: کشاورزی یکی از بخش های پایه در اقتصاد کشورها است و در کشور ما با توجه به اقلیم جغرافیایی از نظر آب و هوا  این پتانسیل وجود دارد تا با برنامه ریزی دقیق و مدیریت خوب بتوانیم سهم این بخش از اقتصاد کشور را به خوبی مورد توجه قرار دهیم.
وی با اشاره به نقش دانشگاه ها در  تولید كشاورزي گفت: با توجه به پتانسیل کار کشاورزی در کشور شاهد ایجاد رشته های تحصیلی مرتبط با کشاورزی در دانشگاه ها هستیم و این حرکت میتواند علاوه برتقويت اقتصاد کشور،  نقش بهره مند سازی جامعه در بخش های صنعت و خدمات کشور را هم داشته باشد.
طاهری در پایان به نقش کمیته روابط عمومی و ستاد تبلیغات سر شماری عمومی کشاورزی برای افزایش ارتباط  با جامعه در سرشماری عمومی کشاورزی در سال 93 اشاره کرد و اظهار داشت:  با توجه به اینکه سرشماری هر 10 سال  یکبار انجام میگیرد و این امر موجب شده تا با توجه به افزایش میزان شهر نشینی در کشور زمین های زراعي کشور از بین برود، وامروز امیدواریم جمع آوری اطلاعات و آمارگیری که از بهترین شیوه های سرشماری است بتواند با اطلاعات صحیح و دقیق در برنامه 10 ساله کشاورزی کشور موثر باشد .
مدير كل آمار و اطلاعات استانداري یزد : ماموران امارگير بر حسب نمره اكتسابي و با اولويت بومي بودن انتخاب مي شوند

در ادامه این جلسه " حمید فخرالدین " با تشکر از همه مسئولین و رابطین روابط عمومی های فرمانداری شهرستانهای استان یزد که نقش گسترده ای در تبلیغات سرشماری کشاورزی عمومی سال 93 دراستان یزد داشتند اشاره کرد و اظهار داشت: روابط عمومی ها در تبلیغات سرشماری استان طبق وظایفی که از طریق مرکز آمار به آنها محول شده بود توانستند نفش خوبی از خود ارائه کنند و این نتیجه نشان از وقت گذاشتن و برنامه ریزی کردن آنها می باشد .
وی با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان در انجام این سرشماری اشاره کرد وگفت:  آمار ثبت نام متقاضیان ماموران آمارگیر جهت  سرشماری کشاورزی عمومی سال 93 دراستان یزد تا به امروز 363 نفر است که این آمار به حد مطلوب خوبی رسیده واین کار نتیجه موفق بودن مسئولین ستاد، معاونین فنی و اموزشی و کمیته روابط عمومی و تبلیغات ستاد سرشماری عمومی کشاورزي است.
فخرالدین به عوامل اجرایی این سرشماری هم اشاره کرد وگفت:  در شهرستان ها 175 نفر و در یزد 56نفر عوامل اجرایی  هستند که مجموعا در استان 231 نفر در رده های مختلف با ستاد اجرایی سرشماری عمومی کشاورزی سال93 همکاری میکنند .
وی از انتخاب ماموران امارگیر بومی در منطقه خبرداد و گفت: معاونین فنی و اموزشی ستاد سرشماری که نحوه انتخاب و شناسایی متقاضیان  ماموران آمارگیر را دارند بر حسب نمره اكتسابي و با اولويت بومي بودن متقاضيان،  ماموران سرشماري را انتخاب مي كنند.
این مقام مسئول در پایان به مستند سازی سرشماری عمومی کشاورزی سال 93 توسط مسئولین مربوطه اشاره کرد وگفت: مستند سازی فعالیت های روابط عمومی ها در انجام کارهای شهرستانی از طریق ثبت عکس و ضبط فیلم  میتواند سند تجربی خوبي  برای آیندگان باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا