ششمين نشست تخصصي هفتمين دوره اردكان شناسي، چهارشنبه گذشته با موضوع كتابشناسي اردكان و با حضور استاد حسين مسرت برگزار گرديد. در اين نشست تخصصي كه در سالن اجتماعات كتابخانه آيت الله حائري اردكان برگزار شد،
استاد مسرت ابتدا به بيان كلياتي پيرامون كتابشناسي و جايگاه و اهميت آن و همچنين ابعاد و زيرمجموعه هاي كتابشناسي پرداخت. در ادامه وي به بيان مختصري از منبع شناسي و كتابشناسي اردكان در حوزه هاي تاريخ، جغرافيا، ادبيات و فرهنگ عامه، كتابها و مقالات و ... پرداخت. مسرت با اشاره به جايگاه ويژه اردكان از لحاظ فرهنگي و تاريخي در استان يزد خواستار توجه بيشتر علاقمندان و پژوهشگران به اين مباحث شد و بر ضرورت تدوين دانشنامه اردكان تاكيد نمود.
در ادامه اين برنامه همچنين كتاب "عقدا بزرگ شهري كوچك" كه به تازگي انتشار يافته است نيز معرفي گرديد. محمد افخمي عقدا نويسنده اين كتاب در سخنان خود به بيان دلايل و علايق خود درباره تدوين اين كتاب پرداخت و با اشاره به ظرفيت هاي فراوان فرهنگي و تاريخي منطقه عقدا خواستار توجه بيشتر مسولين به اين منطقه شد.
از نکات جالب این برنامه دیدار دو دوست قدیمی بعد از 35 سال بود. آقای افخمی در ابتدا سخن خود گفت که حدود 35 سال پیش در دبیرستان ديهيمي یزد تحصیل می کرده و دوستی داشته به نام حسین مسرت که در این سالها ارتباطي با وی نداشته است و با لهجه زیبای خود گفت که احتمالا این استاد مسرت همان حسین مسرت آن روزهاست! این مطلب از طرف استاد مسرت مورد تایید قرار گرفت و بعد از رد و بدل کردن چند نشانی کاشف به عمل آمد که حدس آقای افخمی درست است. پس از پايان يافتن نشست نيز اين دو دوست قديمي به صحبت با يكديگر پرداختند.
خاطر نشان مي شود دوره هاي اردكان شناسي كه امسال هفتمين سال برگزاري آن مي باشد به همت انجمن چارسوق كوير اردكان با حضور مشتاقان و علاقمندان در موضوعات فرهنگ، تاريخ، جغرافيا، مفاخر، فرهنگ عامه، معماري و بافت تاريخي برگزار مي گردد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا