طی ماه ها و هفته های گذشته تغییرات گسترده ای را در دو مرحله زمانی در سطح فرمانداری ها و برخی ادرات کل ستادی استانداری خراسان جنوبي شاهد بودیم و این در حالی است که گفته می شود موج جديد تغییرات شهرستان ها نیز در راه است .
شنيده ها حاكيست، معمولا تغییرات در شرایطی اتفاق مي افتد که خبر جابجایی های مديران، از مدت ها قبل بر روی خروجی برخی سایتهای استاني و محلي قرار مي گيرد اما با کمال تعجب از سوی دستندركاران شدیدا تکذیب مي شود اما بعد شاهد به ثمر نشستن گمانه زني هاي رسانه اي مي باشيم كه البته اين خود مصداق شفافيت و صداقت برخي رسانه ها با مردم است.

وقوع تغییرات و جابجایی ها نشان داد گمانه زنی رسانه ای ها هیچگاه دور از ذهن نیست و رویدادهای سیاسی از چشم خبرنگاران دور نخواهد ماند و همواره رصد خواهد شد.
حال در فضاي لطيفي كه وجه الله خدمتگزار - استاندار خراسان جنوبي پيش مي برد مديراني كه شايستگي خود در خدمت به مردم را ثابت كرده اند همچنان ابقا يا هنوز مشغول خدمت به خلق هستند اما شنیده ها حاکی است موج تغییرات دولت يازدهم بالاخره دامنگير مديران رده دوم و سوم شهرستان ها شده است.

پس از وقوع انتصابات جديد در معاونت استانداري و فرمانداري ويژه طبس از جمله آغاز به كار سيد جلال هاشمي و مهدي اخوان صفار كه فضاي آرامش و اميد در شهرستان پهناور طبس رقم خورد، اينك روي تغيير به سمت بخشداران نشانه رفته است.

شنيده مي شود، محمد نصيري- بخشدار مركزي طبس خود را براي انتصاب در يك بخش جديد از شهرستان طبس آماده مي كند و سيد احمد حقاني- بخشدار دستگردان قرار است در سيستم مديريت مركز استان خراسان جنوبي خدمت كند.

البته برخي مي گويند، حسين مرتضوي- مديرعامل سازمان حمل و نقل همگاني شهر طبس و حومه نيز براي حضور در سكان بخشداري مركزي طبس مورد مصاحبه قرار گرفته است و سيد ابوالفضل علوي- شهردار فعلي ديهوك نيز براي بخشداري اين بخش آماده مي شود.

شنيده هاي موثق حكايت از انتصاب بخشدار غيربومي در بخش دستگردان دارد و براي علي اشرفيان- شهردار فعلي طبس نيز زمزمه حضور در معاونت فرمانداري ويژه تربت حيدريه و يا شهرداري يك شهر شمالي كه فعلا نام آن افشا نشده است مطرح است كه البته اين مدير ارشد شهري طبس به گفته خودش تا مردم و نمايندگان شان او را بخواهند در سنگر شهرداري باقي خواهد ماند.

 عليرغم آنكه ظاهرا معاون استاندار و فرماندار ويژه طبس براي جابجايي بخشداران شهرستان تا پايان آبان ماه سالجاري تصميمي ندارد اما جامعه همچنان چشم به راه تصميم درست مديران استان در استفاده از نيروهاي بومي منطقه بر اساس شايسته سالاري است.

البته زمزمه جابجايي جواد سهيلي – رييس شبكه بهداشت و درمان شهرستان طبس به درخواست خودش نيز به گوش مي رسد به حدي كه براي وي مديريت شبكه بهداشت و درمان شهرستان تفت در استان يزد در نظر گرفته شده و محمدنژاد- مدير آب منطقه اي طبس نيز در حال تغيير است.

مرتضي رخ افروز- مدير توزيع برق طبس از ديگر مديراني است كه بر اساس گفته ها مي خواهد جاي خود را به يك نيروي غير بومي، دهد و اين شرايط جابجايي و انتصاب نيرويي خارج از شهرستان براي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي طبس نيز پيش بيني مي شود.

حال به احتساب اين چرتكه اجتماعي و زمزمه هاي مردمي بايد منتظر بود تا تدبير مديران و درايت مسوولان امر و نيز انديشه نماينده مردم طبس در مجلس شوراي اسلامي در استفاده بهينه از نيروهاي كارآمد كه سوابق مطلوب در مديريت شهرستان طبس از جمله بخشداري ها، شهرداري ها و دستگاه هاي اجرايي اين شهرستان را داشته اند به عرصه ظهور رسيده و ثابت كنند كه فرزندان جوان طبس لياقت بهترين اعتماد را دارند.

خبرهاي تكميلي متعاقبا ارسال خواهد شد...

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا