جشنواره منطقه سه تئاتر سوره ماه دیشب با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف در یزد به کار خود پایان داد.+گزارش تصویری
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: آیین اختتامیه جشنواره منطقه ای بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره ماه، شامگاه یکشنبه 23 شهریور با حضور جوادیان زاده مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، محمدی مشاور فرهنگی استاندار، زارع فرماندار تفت، قربانی مدیر مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، داوران جشنواره، گروه های شرکت کننده و جمعی از هنرمندان و علاقه مندان تئاتر در محل هتل سنتی مهر یزد برگزار و از برگزیدگان بخش های مختلف تقدیر شد.
سرپرست حوزه هنری استان یزد در این مراسم ضمن قدردانی از گروه های شرکت کننده گفت: این جشنواره با همت هنرمندان و همراهی مسئولان به خوبی در شهرستان تفت برگزار شد و به بار نشستن شکوفه های معنویت، اندیشه و هنر در شهرستان ها را نوید داد.
محمد صادق کوچک زاده با اشاره به این که حوزه هنری یزد فاقد هرگونه سالن نمایش و سینما است اظهار امیدواری کرد با مساعدت مسئولان این مشکل مرتفع گردد تا بتوانیم هر چه بهتر میزبان جشنواره های مختلف هنری در یزد باشیم.
در ادامه توحید معصومی به نمایندگی از هیأت داوران، نتایج جشنواره را به شرح ذیل اعلام کرد؛

 

در بخش نمایشنامه نویسی، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به مجید کاظم زاده برای نگارش نمایشنامه "با زخمی بر شانه هایش" از ستان چهارمحال و بختیاری تعلق گرفت.
هیأت داوران در این بخش اثری را شایسته تقدیر ندانست.
در بخش کارگردانی، هیئت داوران از احسان ملکی کارگردان نمایش "چر" از استان لرستان و مرضیه اسماعیلی کارگردان نمایش "با زخمی بر شانه هایش" از چهارمحال و بختیاری با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی قدردانی کرد.
عنوان برگزیده بخش کارگردانی نیز به علی جاور برای نمایش "کبوتران چاهی" از استان یزد تعلق گرفت که با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی از وی تجلیل شد.
در بخش طراحی صحنه، محمد رضا بهرامی طراح صحنه نمایش "کبوتران چاهی" از استان یزد به عنوان برگزیده معرفی و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به وی اهدا شد.
در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به صورت مشترک به مسلم سلیمانیان چالش تری و جلال نجفی طراحان صحنه نمایش "با زخمی بر شانه هایش" از چهارمحال و بختیاری تعلق گرفت.
در بخش بازیگری مرد، هیئت داوران با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی به پرویز باقری بازیگر نمایش "سرگذشت در گذشت چشم" از سیستان و بلوچستان وی را به عنوان برگزیده این بخش معرفی کرد.
هیأت داوران همچنین در این بخش سعید بادینی برای بازی در نمایش "سرگذشت در گذشت چشم" و نادر مقدم به خاطر بازی در نمایش "تولد پروانه" را شایسته تقدیر شناخت و لوح تقدیر و جایزه نقدی به آنان اهدا شد.
در بخش بازیگری زن نیز مریم طاهری برای بازی در نمایش" چر" از استان لرستان به عنوان بازیگر برگزیده معرفی و با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی از وی تجلیل شد.
هیأت داوران در این بخش، فاطمه عسکری بازیگر نمایش "کبوتران چاهی" از یزد و ملیحه کوشا برای بازی در نمایش "سرگذشت در گذشت چشم" از استان سیستان و بلوچستان را شایسته تقدیر دانست.
هیأت داوران جشنواره منطقه 3 تئاتر سوره ماه در پایان، نمایش "کبوتران چاهی" به کارگردانی علی جاور از استان یزد را به عنوان اثر برگزیده این رویداد منطقه ای برای شرکت در جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه انتخاب و معرفی کرد.
همچنین نمایش های "چِر" به کارگردانی احسان ملکی از استان لرستان و "سرگذشت درگذشت چشم" به کارگردانی عباسعلی کیخایی از سیستان و بلوچستان مشروط به بازبینی مجدد، برای حضور در بیست و سومین جشنواره سراسری تئا‌تر سوره ماه به دبیرخانه این جشنواره معرفی شدند.
دکتر مهرداد رایانی مخصوص، حسین پارسایی و شهرام کرمی داوری آثار جشنواره منطقه 3 تئاتر سوره ماه در استان یزد را بر عهده داشتند.

 

یادآور می‌شود: جشنوارهٔ منطقه ای بیست و سومین جشنواره تئا‌تر سوره‌ ماه با حضور هشت گروه نمایشی از استان‌های یزد، کرمان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان 22 و 23 شهریورماه به میزبانی حوزه هنری استان یزد در شهرستان تفت برگزار شد.
بیست و سومین جشنواره سراسری تئا‌تر سوره‌ ماه با حضور برگزیدگان مناطق مختلف کشور مهرماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا