سرپرست حوزه هنری یزد گفت: جشنواره تئاتر سوره ماه در راستای تحقق هنر متعهد حرکت می کند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، سرپرست حوزه هنری یزد با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه 3 تئاتر سوره ماه در استان یزد گفت: حوزه هنری با کشف و جذب استعدادهای خلاق نمایشی و همچنین حمایت از تولید آثار فاخر و ارزشی گام های مؤثری را در این زمینه برداشته است.
محمد صادق کوچک زاده با بیان این که هنر باید در خدمت آرمان ها و ارزش ها بوده و زمینه اصلاح جامعه را فراهم کند افزود: تئاتر از جمله هنرهایی است که می تواند در این زمینه نقش تعیین کننده ای را ایفا نماید.
وی لازمه رشد و پیشرفت در تئاتر را وجود نیروی انسانی مستعد، کاردان، پویا و متعهد دانست و گفت: استان یزد در این زمینه از ظرفیت ها و توانمندی های بسیار بالایی برخوردار است.
این مقام مسئول عامل دیگری که می تواند به ارتقای هنر نمایش کمک کند را زیرساخت هایی نظیر سالن استاندارد نمایش، تجهیزات و امکانات مناسب دانست و افزود: مـتأسفانه حوزه هنری استان یزد در این بخش دچار کمبودها و کاستی هایی است که امیدواریم با حمایت مسئولان استان و مرکز این مشکل مرتفع گردد.
دبیر جشنواره منطقه 3 تئاتر سوره ماه با بیان این که برای دومین سال متوالی این جشنواره به میزبانی حوزه هنری استان یزد برگزار شد اظهار داشت: این حرکت سازنده با ایجاد شور و اشتیاق در میان جوانان و فعالان عرصه نمایش، موجب همدلی و همراهی هر چه بیشتر اهالی تئاتر استان شده است.
وی با تشکر و قدردانی از هیأت داوران، هشت گروه شرکت کننده، برگزار کنندگان و هنرمندان استان در این جشنواره گفت: به یقین حضور هنرمندان در این رویداد هنری علاوه بر جنبه های آموزشی، باعث تبادل افکار، تجربه ها، تعامل و هم افزایی هنرمندان شده و ان شا ا... به تولید آثار فاخر و ارزشمند منجر خواهد شد.
کوچک زاده با اشاره به ظرفیت های بالقوه هنری به ویژه تئاتر در استان یزد افزود: باید با برنامه ای منظم و مستمر برای شناسایی، پرورش و حمایت از این استعدادها اقدام کنیم.
یادآور می‌شود: جشنوارهٔ منطقهٔ سه بیست و سومین جشنواره سراسری تئا‌تر سوره‌ ماه با حضور هنرمندان استان‌های یزد، کرمان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و سیستان و بلوچستان 22 و 23 شهریورماه به میزبانی حوزه هنری استان یزد در شهرستان تفت برگزار شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا