معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس گفت: مجوز تاسیس اولین مدرسه استعدادهای درخشان در طبس توسط وزارت آموزش و پرورش صادر شد و این مرکز از سال آینده دانش آموز می پذیرد.

حمید رضا حجازی - محمود جلالی در گفتگو با خبرنگار یزدفردا در طبس گفت: با رایزنی های انجام شده توسط این مدیریت و حضور در وزارت آموزش و پرورش و حمایت عبدالله زاده نماینده مردم شهرستان های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی مجوز تاسیس اولین مدرسه استعدادهای درخشان توسط وزارت آموزش و پرورش صادر شد و این مرکز در 2 جنسیت از شهرهای طبس، عشق آباد و بشرویه از سال آینده دانش آموز می پذیرد.

وی با تشکر از تلاش های دست اندرکاران و مسئولان آموزش وپرورش به ویژه در رده های ستادی،استانی و کشوری که زمینه شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان طبسی رافراهم کردند گفت: دشمنان ما تلاش می کنند علم و دانش را از جوانان ما بگیرند اما امروز شاهد پیشرفت های چشم گیری در زمینه های مختلف علمی در کشور هستیم.

جلالی افزود: دراین برهه از زمان وظیفه ی ما دفاع از حریم علم و دانش است که دانش آموزان طبسی با فراگیری علم و دانش و پیشرفت علمی خود در حال پاسداری و دفاع از آن هستند.

وی گفت:شهرستان طبس به خاطر داشتن فرزندانی مستعد، استحقاق استفاده از امکانات مدارس خاص رادارد؛ که  این موضوع در نمودارهای عملکردی در زمینه های علمی،آموزشی، فرهنگی وهنری کاملاً مشهود ودرخور تحسین است.

مدیر آموزش و پرورش طبس کسب رتبه های تک رقمی درکنکور سراسری،دریافت مدال های افتخار درمسابقات وجشنواره های کشوری وحضور متخصصان وفرهیختگان طبسی در رده های مختلف علمی وآموزشی را از جمله این موارد برشمرد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش با رویکرد آموزشی وتربیتی ،نقش آفرینی و مشارکت اولیای دانش آموزان درفعالیت این گونه مدارس راموجب پیشرفت در امور آموزشی و تربیتی بیان کرد و گفت: باید دقت شود که مدرسه استعدادهای درخشان در همه ابعاد تربیتی و آموزشی مورد توجه قرار گرفته وسر آمد دیگر مدارس می باشد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا