استاندار یزد در جلسه شورای اداری استان که یزدفردا نا محرم بود و دعوت نشده بود :

اجرای طرح عفاف و حجاب ابتدا باید در ادارات استان اجرا شود و زنان كارمند از مردان جدا شوند كه این كار در استانداری یزد آغاز شده است.

یزدفردا "جلسه شورای اداری استان یزد روز 9 شهریور همزمان با هفته دولت با حضور مدیران استان ورسانه های گزینشی در یزد برگزار شد و البته تاخیر در انتشار خبر نیز به دلیل عدم دعوت از خبرنگاریزدفردا  بوده و خبر به نقل از روابط عمومی استانداری وخبرگزاری ایسنا  منطقه یزد منتشر می شود .

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد،"محمد رضا فلاح زاده" در نشست شورای اداری استان كه به مناسبت هفته دولت و همزمان با جشنواره شهید رجایی یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، معاونین استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان در محل سالن شهید منتظرقائم استانداری برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت مولای متقیان، به ابعاد گوناگون سیره والای حضرت امام علی (ع) پرداخت و گفت: شب زنده داری و عبادت در نخلستان ها، رسیدگی به امور مستمندان، كار، تلاش و كوشش در زمینه های مختلف به ویژه كشاورزی، صبر، استقامت و پایداری برای بقای اسلام، آیین همسرداری، حكومت اسلامی و قوی ترین منشور حكومتی در دوران حکومت ایشان و.... تنها بخشی از ویژگی های بارز زندگی امیرالمومنین(ع) است كه می تواند الگویی برتر برای زندگی مسلمانان به ویژه شیعیان آن حضرت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهاجم دشمنان در عرصه جنگ نرم برعلیه میهن عزیز اسلامی گفت: دشمن در این جنگ، عمود خیمه نظام یعنی ولایت مطلقه فقیه را كه از رسول الله(ص) و اهل بیت (ع) برای ما به ارث رسیده و فقها بر آن تاكید كرده اند را هدف گرفته است. استاندار یزد در ادامه بر پیگیری مصوبات سفر پرخیر و بركت رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و مصوبات دور اول و دوم سفر هیئت دولت به استان و جذب حداكثری بودجه های عمرانی و ردیف بودجه ها تاكید كرد.
وی جذب نیروی متدین، متخصص و دلسوز به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را امری ضروری برای پیشرفت و توسعه كشور دانست.
فلاح زاده گفت: دستگاه ها برنامه اقدامات و فعالیت های آتی خود را بر اساس اسناد مصوب در شورای برنامه ریزی استان تنظیم كنند.
وی بر تلاش در راستای كاهش هزینه های جاری ادارات و برگزاری جلسات مدیران با افراد نخبه و راه اندازی اتاق فكر در ادارات تاكید كرد.
استاندار یزد در خصوص خشكسالی بی سابقه استان یزد گفت: از اعتبارات ملی هنوز بودجه ای به استان یزد تخصیص و پرداخت نشده است و فرمانداران باید باهمكاری ادارات شهرستان و مدیریت جامع، آبرسانی به روستاها ها را با امكانات موجود به نحو احسن ادامه دهند.
فلاح زاده در ادامه با اشاره به پیشنهاد سازمان بهزیستی مبنی بر اختصاص سه رقم آخر حقوق كارمندان به ایتام افزود: كمك به ایتام باید با رضایت فرد و به صورت داوطلبانه باشد و كارمندان می توانند با ثبت نام و تكمیل فرم مربوطه در این كار خیر شریك شوند.
در این نشست از مدیران و كارمندان دستگاه های برتر و نمونه استان یزد با اعطای لوح سپاس و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه یزد، شورای اداری استان یزد در هفته دولت با ارائه گزارش عملكرد برخی دستگاه‌های استان و تجلیل از كاركنان و مدیران نمونه معرفی شده در طرح شهید رجایی تشكیل شد.

استاندار یزد در این جلسه با تاكید بر سال همت مضاعف و كار مضاعف، بر تسریع در پیگیری مصوبات هیات دولت در استان تاكید كرد.

محمدرضا فلاح‌زاده از مدیران استان خواست عملكرد دستگاه‌ها را به مردم بازگو كنند و در انتخاب همكاران و مدیران زیرمجموعه خود كه در آینده مدیران و معاونین استان خواهند بود، دقت كنند.

وی بر حضور مدیران دستگاه‌های استان در مساجد و پاسخگویی به درخواست‌های مردم تاكید كرد.

استاندار یزد اعلام داشت: هنوز بودجه خشكسالی كه به استان تخصیص یافته بود، وصول نشده اما قول‌هایی در این باره داده شده لذا باید آبرسانی به صورت سیار و ثابت با توجه به امكانات استان صورت گیرد.

فلاح‌زاده به اهمیت اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه تاكید كرد و گفت: این طرح ابتدا باید در ادارات استان اجرا شود و زنان كارمند از مردان جدا شوند كه این كار در استانداری یزد آغاز شده است.

راعی، مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای یزد نیز در شورای اداری استان به بیان عملكرد، اهداف و اقدامات انجام شده در این شركت پرداخت.

وی بیلان منفی آب در استان را 250 میلیون مترمكعب اعلام كرد كه بیشتر از مصوبه از منابع زیرزمینی استان برداشت می‌شود كه باید برای آن راه‌كاری اندیشید.

وی از انتقال بین مرزی 300 میلیون مترمكعب آب از ارتفاعات خارج استان به یزد خبر داد و گفت: ردیف اعتباری آن در نظر گرفته شده اما از كندی خاصی برخوردار است كه ما نگرانی مردم و مسوولین استان را به وزارت نیرو انتقال داده ایم اما مشكل وزارت نیرو در این خصوص تامین اعتبار است.

راعی تصریح كرد: تامین آب صنایع، شهرها، تغذیه مصنوعی، مدیریت بهینه، اصلاح الگوی مصرف و تعادل در برداشت منابع آب زیرزمینی را از برنامه‌های بلند مدت این شركت اعلام كرد و گفت: آب انتقالی از طریق خط دوم انتقال آب به استان یزد 300 میلیون مترمكعب در سال خواهد بود كه اگر بیلان منفی آب استان را بهبود ببخشیم معادل اعتبار همین خط انتقال یعنی 2 هزار میلیارد تومان اعتبار صرفه جویی خواهیم كرد.

مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای یزد گفت: شناسایی و بهره‌برداری از منابع آب شور، بازچرخانی و استفاده از منابع غیرمتعارف، اعمال مدیریت و تعادل در عرضه و تقاضا از برنامه‌های این شركت برای تامین منابع آبی جدید در استان است.

وی میزان آب مصرفی منابع زیرزمینی را 3 درصد مشمول صنایع و 90 درصد در بخش كشاورزی اعلام كرد و افزود: میزان بهره‌وری آب كشاورزی استان بین 36 تا 40 درصد است كه اگر بهره‌وری آب‌كشاورزی سه درصد افزایش یابد، آب اختصاص یافته به صنایع دو برابر خواهد شد.

راعی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته را آبرسانی به تفت به طول 25 كیلومتر، اصلاح چاه‌های چرخاب شامل 23 حلقه و احداث دو مخزن آب 22 هزار مترمكعبی در استان اعلام كرد و گفت: آبرسانی به طبس، ساخت مخزن 20 هزار مترمكعبی و انتقال آب به ابركوه با 4 حلقه چاه از اقدامات در دست اقدام در سال جاری است.

وی از آغاز عملیات ساخت سد هرات پس از تملك زمین‌های اطراف آن در هفته دولت خبر داد و گفت: افزایش 600 لیتر به ظرفیت خط اول انتقال آب استان در دست اقدام است كه تا سال آینده به اتمام می‌رسد و برای 70 كیلومتر خط انتقال دوم آب به استان نیز 6 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته كه جوابگو نخواهد بود.

مدیرعامل شركت آب منطقه‌ای یزد یكی از راه‌های آتی تامین آب استان را دست‌یابی به آب‌های فسیلی اعلام كرد و گفت: در نظر داریم با نفوذ به عمق بیش از یك هزار متر زمین در دو نقطه از استان در زمینه دستیابی به آب‌های فسیلی اقدام كنیم.

فرهنگ دوست، مدیر كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در این نشست با ارائه گزارشی، تعداد شهدای كارمنداستان را 240 شهید اعلام كرد و گفت: استان یزد در حال حاضر 4 هزار و 19 شهید، 775 آزاده، 9 هزار و 895 جانباز دارد.

وی از مدیران استان به امور مربوط به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در مراجعه به دستگاه‌هایشان رسیدگی كنند و سهمیه 25 درصدی استخدام آنها را در برنامه های استخدامی خود مورد توجه قرار دهند.

فرهنگ دوست به لزوم مناسب سازی اماكن استان به ویژه عابربانك‌ها برای استفاده جانبازان تاكید كرد.

وی تعداد گلزارهای شهدای استان را 378 گلزار اعلام كرد كه 180 گلزار آن تك شهیدی است و افزود: در راستای ساماندهی گلزارهای شهدای استان 78 گلزار ساماندهی شده، 82 گلزار در دست اقدام است و 218 گلزار هنوز اقدامی صورت نگرفته كه نیازمند مساعدت دستگاه‌ها و خیرین در این زمینه هستیم.

در پایان نشست شورای اداری استان یزد، مدیران دستگاه‌های برتر استان، شهرستان‌ها و 30 نفر از كارمندان نمونه شناسایی شده در طرح شهید رجایی استان یزد مورد تقدیر قرار گرفتند.

این نشست با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار و معاونین، مدیران دستگاه‌های استان و كارمندان نمونه در استانداری یزد برگزار شد.

وتوضیح ضروری خبر این نشست از دو منبع تقدیم تا تفاوت های انتشار اخبار توسط روابط عمومی و رسانه ها را گوشزد کرده و امیدواریم مسئولین محترم ،از فرصت های موجود در جهت اطلاع رسانی به مردم استفاده کرده و خود را محدود  ننمایند و امید می رود که حداقل استاندار یزد محترم خود در عمل به گفته های خود پیش قدم باشند که  از مدیران استان خواستند عملكرد دستگاه‌ها را به مردم بازگو كنند.

یزدفردا


 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا