انتقاد مهندس فرهمند نماینده 5 شهرستان یزد  در نطق میان دستور مجلس  از برخی از رفتارها و اعمال سلیقه ها در انتخاب مدیران:

برخی ها در انتصاب مديران سليقه ها و خواست هاي شخصي خود را به مصلحت مردم ترجيح مي دهند.


  • چرا هر چه متخصص به استان اضافه مي شود به مركز استان كه از بالاترين تخصص و جديدترين تكنولوژي پزشكي برخوردار است روانه می شوند
  • خدمت رساني به مردم فقط با انتخاب مديران متعهد ‌، شايسته، متخصص و با تجربه امكان پذير است.
  • انتخاب مدير آموزش و پرورش بدون توجه به خواسته فرهنگيان عزيز و عدم توجه به دانش بومي و بلاتكليفي بعضي از ادارات، نمونه اعمال سليقه هاست .
ابرکوه سرپرستی یزد فردا: مهندس فرهمند نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود را مطرح نمود .وی همچنین از برخی از رفتارها و اعمال سلیقه ها در انتخاب مدیران انتقاد کرد.
متن کامل نطق میان دستور  نماينده مردم مهريز ، بافق، ابركوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است.
بسم ا... الرحمن الرحيم

سلام عليكم و رحمه ا...
با درود و صلوات بي پايان بر اشرف مخلوقات و عترت پاكش و با آرزوي سلامتي و تعجيل ظهور آخرين حجت و سلامتي و طول عمر با عزت و با بركت براي مقام معظم رهبري
شهادت حضرت امام جعفرصادق عليه السلام رئيس مذهب جعفري را به نمايندگان محترم و مردم فهيم ايران تسليت عرض مي نمايم.
سلام و صلوات خداوند بر مجاهدان في سبيل ا... و آنهايي كه با 8سال دفاع مقدس پيروزي اسلام و نظام را براي ما به ارمغان آوردند، آنهايي كه در سخت ترين شرايط با شعار الله‌اكبر و لااله ا... در مقابل جديدترين سلاح و مدرنترين تكنيك جنگيدند و دشمن را از مرزهاي كشورمان خارج كردند. ياد و خاطره شهداي 8سال دفاع مقدس را گرامي مي‌داريم و به روح پاك آنها درود مي فرستيم و به رزمندگان مخلص، بسيجيان سلحشور خانواده‌هاي معزز شهدا و آزادگان و جانبازان‌تبريك‌و تهنيت عرض مي‌كنم.
امروز خونهاي پاك شهدا، نداي عدالت ورزي، تواضع، ساده زيستي ، باور و اعتماد به مباني و اصول و ارزشهاي اسلامي و نماد خدمتگزاري صادقانه و مخلصانه به ملت عزيز و بزرگوار را سر مي‌دهندو امروز پيروي از ولایت فقيه مظهر عزت و اقتدار است لازم مي دانم به حكم وظيفه نكاتي را مطرح نمايم:
1- امروز شعار عدالت محوري و رفع محروميت در سرلوحه كار دولت خدمتگزار قرار دارد ولي بايد توجه داشته باشيم كه بعضي از شعارها عملي نشده امروز بزرگترين دغدغه خاطر مردم اشتغال است، جوانان جوياي كار كه اميد آينده كشور هستند و مقام معظم رهبري هم تاكيد به حل مشكل آنها دارند در انتظار تصميم قاطع دولت براي ايجاد اشتغال هستند.
در جامعه امروز، منشا هرگونه فساد، بي بندوباري، اعتياد و تخلف، بيكاري است.
بايد برنامه‌ريزي كرد كه كليه موانع سر راه اشتغال كنار رود چرا يك كارخانه اي كه بيش از 1000 نفر اشتغال ايجاد مي‌كند بايد 3 سال در انتظار مجوز 3 ليتر در ثانيه آب باشد؟ چرا براي گرفتن تسهيلات مورد نياز اجراي طرحهاي اشتغال زا هفت خوان رستم را بايد طي نمود؟ چرا گرفتن مجوزهاي لازم، بروكراسي هاي مخصوص به خود را دارد؟
كاري كه امروز در مورد مسكن مهر انجام گرفت كه جاي تشكر و قدرداني از دولت محترم دارد بايد براي اشتغال حاكم شود زمين، وام،‌مجوز ، آب ،‌امكانات بايد بدون قيد و شرط فراهم گردد. اگر اين تحول در اجراي برنامه هاي اشتغال حاكم شود مشكل اشتغال حل خواهد شد وگر نه مسئله ايجاد اشتغال شعاري بيش نخواهد بود.
2- استان يزد با متوسط بارندگي 87 ميليمتر در سال زراعي 89- 88 يكي از كم باران ترين استانها و جزء استانهاي بحراني كشور از نظر خشكسالي مي باشد با تداوم 8سال خشكسالي امسال خزان درختان را در تابستان شاهد بوديم متاسفانه با گذشت 7ماه از سال هنوز اعتبارات خشكسالي به استان اختصاص نيافته و تكليف وامهاي كشاورزي نامعلوم است هرچند بانك كشاورزي قول همكاري در اين زمينه را اعلام كرده كه جاي تشكر دارد ولي تصميم مشخصي اتخاذ نگرديده است كشاورزان و دامداران كه 8 سال خشكسالي را تحمل كرده اند چشم انتظار تصميم قاطعي در اين زمينه هستند .
3- شهرستانهاي خاتم – ابركوه، بهاباد و بافق به علت ناكافي بودن پزشكان متخصص در بيمارستان چندين سال است كه فرياد تامين پزشك را سر ميدهند ولي علي رغم پيگيرهاي مكرر اين خواسته بحق محقق نشده است.
 بيماران اين شهرستانها مسير 100 تا 250 كيلومتري را بايد طي كنند تا به مركز استان برسند سالي دهها بيمار كه بعلت نبودن پزشك متخصص به مركز استان اعزام مي شوند در بين راه جان عزيز خود را از دست مي دهند. جواب ناله فرزندان پدر از دست داده و يا پدران و مادران فرزند از دست داده و خونهاي به ناحق ريخته شده را كه در مسير راه اتفاق مي افتد چه كسي بايد پاسخ دهد؟ چرا هر چه متخصص به استان اضافه مي شود به مركز استان كه از بالاترين تخصص و جديدترين تكنولوژي پزشكي برخوردار است روانه مي‌شوند؟
آيا فراموش كرده ايم كه اين انقلاب راهمين محرومين به پيروزي رسانده اند، اين موضوع دو سال است پيگيري مي شود ولي عملا به نتيجه نرسيده است از وزير محترم بهداشت و درمان درخواست مي نمايم باجديث اين موضوع را پيگيري نمايند و اين مشكل را براي هميشه حل نمايند.
4- به مسئولين محترم بعضي از شهرستانهاي حوزه انتخابيه خود اظهار مي دارم، توجه داشته باشيد كه خدمت رساني به مردم فقط با انتخاب مديران متعهد ‌، شايسته، متخصص و با تجربه امكان پذير است ولي متاسفانه مشاهده مي كنيم بعضا در انتصاب مديران سليقه ها و خواست هاي شخصي خود را به مصلحت مردم ترجيح مي دهند.
انتخاب مدير آموزش و پرورش بدون توجه به خواسته فرهنگيان عزيز و عدم توجه به دانش بومي و بلاتكليفي بعضي از ادارات، نمونه اين اعمال سليقه هاست، جايگزيني اين انتصاب هاي سليقه اي و غرض ورزانه به جاي شايسته سالاري و مردم مداري چيزي نيست مگر تضييع حقوق مردمي كه چشم اميدشان به كساني چون من و شماست پس جاي جبهه‌گيري و موضوع گيري هاي غير منطقي بياييد با تعامل هم با انتصاب مديراني شايسته در پيشرفت منطقه بكوشيم.
5- تعداد زيادي از مدارس روستايي ما با طرح جديد آموزش و پرورش به تعطيلي كشيده شده است بعضي از دانش آموزان مجبور هستند به علت عدم تشكيل كلاس درس در روستا، ترك تحصيل نمايند اين امر مهاجرت روستاها به شهر را در پي خواهد داشت لذا از وزير محترم آموزش و پرورش در خواست مي‌نمايم با عمل قاطع خود روستاها را تقويت نمايند و خواسته مردم محروم را محقق سازند.
6- از وزير محترم آموزش وپرورش درخواست مي كنم نسبت به تعيین تكليف حق التدريسي‌هاي آموزش و پرورش ، پيش دبستاني ها،‌آموزش یاران نهضت سوادآموزي و نيروهاي شركتي اقدام مقتضي معمول دارند.
7- علي رغم مصوب شدن انتقال آب كشاورزي به شهرستان ابركوه در سفر مقام معظم رهبري متاسفانه با گذشت سه سال هيچ اقدامي صورت نگرفته است كه از وزير محترم نيرو پيگيري سريع مصوبه مقام معظم رهبري را خواستارم.
8- از وزير محترم صنايع و معادن مي خواهم نسبت به راه اندازي و تكميل ظرفيت بهره برداري معدن سرب و روي بهادران در شهرستان مهريز كه بيش از 50سال است كار خود را شروع ولي به بهره‌برداري كامل نرسيده است اقدام سريع معمول دارد.
9- ضمن تشكر از شركت ملي گاز در گازرساني به شهرستانهاي مهريز ابركوه درخواست مي‌نمايم در گازرساني شهرستانهاي محروم خاتم ، بافق و بهاباد تسريع نمايد.
10- از وز ير محترم نيرو جهت اختصاص آب به واحدهاي صنايع كه تنها راه اشتغال در اين شهرستانها مي باشد اقدام سريع و اين معضل مهم را حل نمايد.
11- از وزير محترم راه و ترابري پيگيري اجراي پروژه راه هاي شهر مهردشت به هنشك در شهرستان ابركوه،‌جاده بافق، سبزدشت در شهرستان بافق، جاده بيروئيه به بشكان و ده جمال به ده علي در شهرستان بهاباد و جاده مروست به خبر و جاده هرات به شهر بابك در شهرستان خاتم و جاده علي‌آباد به فتح آباد و تعريض جاده گردكوه به بهادران در شهرستان مهريز را خواستارم.
12- ضمن تشكر از رياست محترم جمهوري در ارتقاء بخش بهاباد به شهرستان از رياست محترم جمهور درخواست مي نمايم نسبت به اختصاص اعتبار راه اندازي اين شهرستان جديد اقدام فرمايند.
13- از وزارت محترم علوم و تحقيقات راه اندازي سريع دانشگاه پيام نور هرات را كه بيش از يكسال است هيات موسس اين دانشگاه تعهدات خود را انجام داده اند را خواستارم .
14- از وزير محترم رفاه و تامين اجتماعي درخواست حل مشكل و ساماندهي بيمه روستائيان و عشاير را دارم تا باحل مشكلات موجود آرزوي ديرينه كشاورزان و دامداران را برآورده سازند.
15- از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي نمايم نسبت به راه اندازي سريع دبيرستان نمونه دولتي در شهرستان ابركوه و خاتم كه شرايط مناسبي را دارند اقدام لازم معمول دارند.
16- از وزير محترم آموزش و پرورش درخصوص راه اندازي آموزشكده فني و حرفه اي مهريز كه در سفر اول و دوم هيات محترم دولت مصوب شده ولي هنوز كميسيون ماده 32 آن به تصويب نرسيده درخواست مي نمايم.
17- از وزير محترم راه و ترابري تسريع در اجراي جاده يزد به هرات بزرگراه يزد، ابركوه و يزد به بافق را خواستارم.
18- از وزير محترم نيرو اجراي سريعتر پروژه سد هرات و مروست را انتظار دارم.
19- از وزير محترم راه و ترابري تغيير مسير جاده مروست به ابركوه به منظور استفاده بيشتر مردم بخش بهمن از اين جاده را خواستارم./م
خدايا چنان كن سرانجام كار **** تو خشنود باشي و مارستگار

والسلام و عليكم و رحمه ا... و بركاته
باتشكر فراوان - كاظم فرهمند
نماينده مردم شريف مهريز ، بافق، ابركوه، خاتم و بهاباد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا