یزدفردا:با ۱۰ تا از زشت ترین شخصیت های سینما آشنا می شویم. جالب است بدانید، اغلب زشت ترین شخصیت های دنیای سینما، جزو دوست داشتنی ترین شخصیت هایی هستند که در دنیای سینما خلق شده اند.

افکارنیوز: در دنیای سینما هر نوع شخصیتی که فکرش را بکنید وجود دارد. دزد، راستگو، خشن، صادق، خشمگین، آرام و ... اما فهرست جالبی که سایت Movies در لیست جدید تاپ تن های خودش آن را اعلام کرده، به زشت ترین شخصیت های دنیای سینما برمی گردد.

شخصیت هایی که با تمام کریه بودنشان، در ذهن ها ماندگار شده اند. این شخصیت ها اغلب با گریم به شکلی که شاهدشان هستیم، درآمده اند. در ۱۰ مشهور این شماره با ۱۰ تا از زشت ترین شخصیت های سینما آشنا می شویم.

جالب است بدانید، اغلب زشت ترین شخصیت های دنیای سینما، جزو دوست داشتنی ترین شخصیت هایی هستند که در دنیای سینما خلق شده اند.


 احمق ها (The Goonies)

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_6678.jpeg

کارگردان: ریچارد دانر
بازیگران: شان استین، جاش برولین، جف کوئن، کوری فلدمن، کری گرین، آن رمزی، جو پانتولیانو، مارتا پلیمپتن و رابرت دیوی
شخصیت مورد نظر: اسلوز

تعدادی از نوجوانان محله ای، گروهی تشکیل داده اند به اسم «احمق ها». آنها دنبال نقشه گنجی هستندن که در جایی پنهان شده است. اسلوز به دلیل معلولیت در زیرزمین خانه ای به غل و زنجیر کشیده شده و کسی از او خبر ندارد تا اینکه پسر غول پیگیری به اسم چانک که یکی از اعضای گروه احمق هاست، او را پیدا می کند و تلاش برای رهایی اش آغاز می شود.

چانک و اسلوز با هم دوست می شوند و به جنگ مشکلات می روند. این ۲ نفر از شخصیت های زشتی هستند که در سینما به ایفای نقش پرداخته اند و از قضا جزو دوست داشتنی ترین ها نیز به حساب می آیند.


 ماسک (The mask)

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_6679.jpeg

کارگردان: چارلز راسل
بازیگران: جیم کری، کامرون دیاز، پیتر ریگرت، پیتر گرین، ایمی یاسبک، نانسی فیش و ریچارد جنی
شخصیت مورد نظر: استنلی ایپکیز

سری بدون مو، با پوستی سبزرنگ، صورتی دفرمه که همیشه یک لبخند بزرگ به لب دارد. یکی از شخصیت هایی است که در این لیست با او آشنا می شویم. «استنلی» صندوق دار بی دست و پایی است که در بانک کار می کند. او ماسکی پیدا می کند که با زدن آن به صورتش، به یک شخصیت شکست ناپذیر کارتونی تبدیل می شود.

این فیلم بر اساس زندگی مردی به اسم راکی دنیس ساخته شده است. ماسک برای تمام دوستداران سینما، شخصیتی است که با تمام زشتی اش همیشه لبخند روی لب ها آورده و به همین دلیل همه او را دوست دارند.


 مردی که می خندد (The Man Who Laughs)

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_6680.jpeg

کارگردان: پائول لنی
بازیگران: کونراد ودیت، جولیوس مولنار، براندو هورزت، سم دی گراس
شخصیت مورد نظر: گیون پلین

فیلم «مردی که می خندد» بر اساس رمانی نوشته ویکتور هوگو ساخته شده است. کاراکتر اصلی این فیلم جوانی به اسم گیون است که روی صورتش با چاقو نقش لبخندی دائمی حکاکی شده و او نیز همیشه با گریم خنده اش را حفظ می کند.

او در پس چهره غمگینش به اجبار همیشه می خندد. چهره گریم شده او به زشتی شخصیت ژوکر در سری فیلم های بت من است. گیون پلین به دلیل اتفاقی که برایش در زندگی رخ داده، بعد از دوره گردی های خیابانی به شخصیتی مشهور در سیرک تبدیل می شود و هیچ کس دیگر زشتی او را نمی بیند. زندگی این دلقک دلشکسته در میان آب های اقیانوس به پایان می رسد.


 شبح اپرا (The phantom of the opera)

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_6681.jpeg

کارگردان: جوئل اسچوماچر
بازیگران: جرالد باتلر، امی راسم، پاتریک ویلسون ومیراندا ریچاردسون
شخصیت مورد نظر: اریک

یکی از داستان های معروف که تا الان چندین بار دستمایه ساخت فیلم های سینمایی قرار گرفته است، «شبح اپرا» است.

نسخه ای که شخصیت اصلی آن در لیست زشت ترین کاراکترها وجود دارد را «جوئل اسچوماچر» در سال ۲۰۰۴ کارگردانی کرده است.

شبح اپرا (اریک) صورت زشتی دارد که در پشت نقابی آن را پنهان می کند. او در طبقه زیرین سالن اپرای مشهور پاریس ساکن است و رفته رفته عاشق زنی می شود که در آنجا مشغول به کار است. این عشق نافرجام، از شخصیت دوست داشتنی این مرد یک غول بی شاخ و دم می سازد.


 مرا به دوزخ بکش (Drag Me to Hell)

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_6682.jpeg

کارگردان: سام ریمی
بازیگران: آلیسون لوهمان، جاستین لانگ و ...
شخصیت مورد نظر: خانم گانش

کریستین براون کارمند بانک است، او یک روز با زنی به اسم خانم گانش مواجه می شود که خانه اش در مصادره بانک است. کریستین از کمک کردن به پیرزن طفره می رود و همین باعث می شود به نفرین او دچار شود.

چهره این پیرزن یکی از مرموزترین و زشت ترین چهره هایی است که در دنیای سینما می توان به آن اشاره کرد. چشم های دو رنگ، دندان های نامرتب و روی هم، موهای سفید و مجعد، بینی شکسته و هر زشتی دیگری که فکر کنید در این پیرزن وجود دارد. برعکس بقیه موجوداتی که برایتان معرفی کردیم، این پیرزن اصلا دوست داشتنی نیست.


 پای چپ من (My Left Foot)

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_6683.jpeg

کارگردان: جیم شریدان
بازیگران: دانیل دی لوئیس، برندا فریکر، ری مکانالی، هیو اوکانر و سیریل کیوساک
شخصیت مورد نظر: کریستی براون

کریستی، به دلیل فلج مغزی تنها می تواند کنترل پای چپش را در دست داشته باشد و کنترل بقیه اعضای بدنش دست خودش نیست. او با کمک همین پا، آثار هنری بزرگی خلق می کند و به شهرت زیادی می رسد. کریستی جزو معدود شخصیت های زشت سینماست که به زشتی چهره اش اهمیت نمی دهد و تمام تلاشش را به کار می گیرد تا زندگی شگفت انگیزی برای خودش بسازد. این فیلم هم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است.


 گوژپشت نوتردام (The Hunchback of Noterdame)

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_6684.jpeg

کارگردان: والاس وورسلی
بازیگران: لان چینی، پتسی روت میلر، ارنست تورنس و تولی مارشال
شخصیت مورد نظر: کوازیمودو

ماجرای این فیلم به زمان لویی یازدهم برمی گردد، جایی که شخصیت زشت ما یعنی گوژپشت نوتردام ناشنوا، وادار می شود دختری به اسم اسمرالدا را بدزد.

گوژپشت (گوزایمورو) نقص جسمانی دارد و ابعاد بدنی اش به شکل عجیبی، خارج از فرم است. او زمانی که متوجه می شود، اسمرالدا به قتل متهم شده، دست به هر کاری می زند تا او را نجات دهد. این فیلم نیز بر اساس رمانی از ویکتور هوگو ساخته شده است.


 جنگ ستارگان، بازگشت جدای (The Return of the Jedi)

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_6685.jpeg

کارگردان: ریچارد مرگان
بازیگران: مارک همیل، بیلی دی ویلیامز، آنتونلی دانیلز، سباستین شاو، فرانک اوز و ...
شخصیت مورد نظر: ایمپرور

ایمپرور شخصیتی که در نسخه ششم جنگ ستارگان یعنی «بازگشت جدای» ایفای نقش می کند، عنوان هشتم زشت ترین شخصیت های سینمایی را کسب کرده است. او در نیروهای تاریکی فرو می رود و چهره زشتی که دارد باعث می شود همه از او بترسند.

ایمپرور در نسخه ششم فیلم سینمایی جنگ ستارگان، با شنلی کلاهدار ظاهر می شود و معمولا در پی راهی است که ارتباطش را با دیگران قطع کند و کمتر در تیررس باشد.


 مرد فیل نما (The Elephant Man)

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_6686.jpeg

کارگردان: دیوید لینچ
بازیگران: آنتونی هاپکینز، جان هارت و ...
شخصیت مورد نظر: جوزف میریک

حتی با گذشت ۳۲ سال، هنوز از جذابیت فیلم «مرد فیل نما» کاسته نشده است. مرد فیل نمایی که دیوید لینچ آن را کارگردانی کرده است یکی از بهترین نمونه فیلم هایی است که شخصیت اصلی آن چهره نازیبایی دارد. این فیلم از روی داستان واقعی زندگی جوزف میریک ساخته شده است، مردی که به دلیل بیماری ای که در ۱۴ سالگی با آن مواجه می شود، بدنش به تدریج از فرم خارج می شود.

بدن او پر از توموری می شود که رفته رفته او را به شکل فیلی عجیب و غریب درمی آورد. همه مردم از او روی برمی گردانند واو به تنهایی عمیقی می رسد.


 مگس (The Fly)

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_6687.jpeg

کارگردان: دیوید کوتنبرگ
بازیگران: جف گلوبلوم، جنا روایس، جان گتزف و کارول لزار
شخصیت مورد نظر: سز براندل

«سز براندل» شخصیت زشتی است که بر اثر یک آزمایش شیمیایی به وجود آمده است.

فیلم «مگس» داستان مردی به اسم سز است که بر اساس آزمایشی رفته رفته بدنش تحلیل می رود و به موجود نیمه مگسی تبدیل می شود که حتی دیدن او هم آزاردهنده و ترسناک است.

«سز» در انتهای داستان، به یک مگس کامل تبدیل می شود که دیگر مرگ و زندگی برایش هیچ تفاوتی ندارد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا