یزدفردا:سيد علي ضيا در برنامه ماه عسل شب گذشته با توجه به طرح سخناني غير متعارف از سوي مهمانان تازه مسلمان شده اين برنامه به مرز سكته رسيد.

به گزارشباشگاه خبرنگاران، شب گذشته در همين روز از ماه مبارك رمضان ويژه برنامه ماه عسل كه در لحظات عرفاني و معنوي مهمان خانه هاي روزه داران است با صداي بنيامين بهادري از شبكه سه سيما به روي آنتن رفت.

شيخ احمد حنيف مسلمان تابعه كانادا به همراه همسرش رشيده حنيف مسلمان تابعه كانادا و دو دخترش مريم حنيف و فاطمه حنيف از مهمانان شب گذشته برنامه ماه عسل بودند.

در ‌آيتم حافظان قرآن كريم دكتر سوره غفوري فرد حافظ قرآن و متخصص ژنتيك و عضو هيئت علمي دانشگاه شهيد بهشتي مهمان اين بخش از برنامه ماه عسل بود.

دكتر سوره غفور فرد با حضور در اين برنامه گفت: از سن ۴ سالگي آيه هاي كوچك قرآن را حفظ مي‌كردم و از سال اول دبيرستان شروع به حفظ جدي قرآن كردم.

شيخ احمد حنيف مسلمان تابعه كانادا دلايل گرايش خود به دين مشرف اسلام را اينگونه بيان كرد: درباره اديان مختلف به تحقيق پرداختم ولي هيچ ادياني به اندازه دين اسلام كامل و دقيق نبود.

وي افزود: در كتاب فروشي دانشگاه امام، قرآن كتاب مسلمانان را ديدم و هنگام گشودن آن گويا تمامي جملاتش با من حرف مي زد و وجود خدايي كه تمامي اديان مختلف را نازل كرده به خوبي حس مي‌كردم و اينكه كتابي كه درباره مبارزه بر عليه ظلم به بحث پرداخته تصميم به پذيرش دين اسلام گرفتم و كتاب را بسته و با خود گفتم دينم را يافتم.

احمد حنيف تصريح كرد: من قبل از پذيرش دين اسلام ديجي بودنم و از لحاظ دفاع از حقوق انسان مناظره كننده خوبي بودم يك روز در دانشگاه تمام بچه ها بر عليه چند مسلمان به مناظره مي‌پرداختند و دوستانم از من خواستند بر عليه آن مسلمان صحبت كنم ولي من به دليل پذيرش دين اسلام حاضر به انجام اين كار نبودم و آن چند فرد مسلمان به من گفتند تو خدا و حضرت محمد (ص) را قبول داري من گفتم آري و بعد آن ها شهادتين را خواندند و مسلمان شدم و بعد از آن گويا به حالت طبيعي و اصل خود بازگشتم.

زماني كه احمد حنيف از آشنايي خود با همسرش مي‌گفت: رشيده حنيف عنوان كرد: او قبلا با دختران زيادي رابطه داشت و وقتي از آن ها خسته شد به سراغ من آمد مجري برنامه با تعجب جملات من الان سكته مي كنم را چندين بار تكرار كرد و اينكه اينجا تلويزيون است و اين حرفها را جلوي دوربين نبايد زد و لطفا مخاطبان اين برنامه را با فيلترهاي شخصي خودتان ببينيد.

احمد حنيف در ادامه آشنايي خود با همسرش را اينگونه عنوان كرد: در اوايل پذيرش دين اسلام از خداود خواستم يك دختر خوب در زندگي من قرار بدهد و فرداي آن روز با همسرم كه دختري مسيحي بود آشنا شدم و پس از بحث درباره اسلام بعد از چهار ماه او هم مسلمان شد و بعد از وي خواستگاري كردم.

رشيده حنيف دلايل پذيرش و قبول دين اسلام را اينگونه عنوان كرد: احمد با منطق درباره دين سخن مي‌گفت و با تحقيق درباره اسلام و صحبتهاي احمد به دين اسلام گرويدم.

و قرار است كه خانواده حنيف بعد از ۱۸ سال به كشور خود بازگردند كه در پايان با اين جمله كه دلمان براي صداي اذان ايران تنگ مي شود برنامه را پايان دادند.

ماه عسل ويژه برنامه اي است كه در ايام ماه مبارك رمضاه هر شب ساعت ۱۹:۱۵ از شبكه سه سيما، با اجراي سيد علي ضيا و تهيه كنندگي مجيد يوسفي به روي آنتن مي رود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا