یزدفردا :جمعی از نمازگزاران نماز جمعه یزد در حمایت از اقدامات فرهنگی اخیر دانشگاه پیام نور استان یزد بیانیه ای به شرح زیر را امضاء نمودند.

اگر حقیقتا دانشگاه جایی شد که در آن تربیت دینی به درستی انجام گیرد می توان اطمینان پیدا کرد که فردا مدیران کشور و همه کسانی که چرخی از چرخهای کشور در دستشان است اسلامی هستند و با دیدو نگرش اسلامی حرکت می کنند. (مقام معظم رهبری) 

بی شک آنچه که صلاح و فلاح یک ملتی را رقم می زند چنگ زدن او به دامان پرنور قرآن و عترت ، بهره گیری اش از احکام ناب اسلامی و عمل به فرامین الهی است. براساس آیات و روایات موجود یکی از مظاهر و مصادیق فرامین و آموزه های دینی، امر عفاف و حجاب و نهادینه ساختن آن در فرد و جامعه بوده که مانعی در جهت انحراف فکری و هدر رفت نیرو و پتانسیل افراد است و ضمن هموار ساختن مسیر رشد و تعالی ، آینده ای روشن و پر معنویت را رقم خواهد زد.

مسئله حجاب بنا به فرموده ولی معظم فقیه به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه بوده که باید این مهم محور تمامی برنامه ریزی و سیاستگذاری های فرهنگی جامعه و سرلوحه فعالیت مدیران و مسئولین قرار گیرد. امری که متاسفانه در کشور به ویژه در استان دارالعباده یزد که به معرفت ، معنویت ، اخلاص و صداقت شهره است، در دوران اصلاحات بها و دغدغه مدیریتی چندانی را به خود اختصاص نداد و اکثر معضلات فرهنگی موجود میراث دار آن دوران است.

مردم استان یزد با عنایت به پیشینه مذهبی و فرهنگی خود براین باور است آنچه که می تواند تا اندازه ای جلوی آن روند مخرب را بگیرد اصلاح نگاه مدیریتی و روح حاکم بر دانشگاه های استان به عنوان عامل مهم فرهنگ ، اندیشه و آینده ساز در اولین قدم است و اقدام عاجل مسئولین استان در این راستا را طلب می کند.

نماز گزاران نماز جمعه استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه مدیریتی دانشگاه پیام نور استان ، حمایت قاطع و همه جانبه خود را از اقدامات ارزشمند فرهنگی و عملیاتی این نهاد علمی که بخشی از درد ها و خون دلهای خانواده های معظم شهداء و اقشار مذهبی و فرهیخته استان را تسکین داده است اعلام داشته ، از دیگر دانشگاه های استان می خواهد با بازیابی روحیه دینی در خود و بهره گیری از تجربیات این دانشگاه هر چه سریعتر نسبت به اجرای طرح عفاف و حجاب تا سرحد اسلامی شدن مجموعه اقدام نمایند .

 از همه مسئولین استان به ویژه استاندار سخت کوش ، ولایت مدار و ارزشی نیز خواهشمندیم در جهت اجرای این طرح در دیگر مراکز علمی و آموزشی استان اقدام لازم و موثر را در نظر گیرند.

از درگاه خداوند متعال در این ماه بهار رحمت و مغفرت سلامتی و توفیق همه احیاگران دین الهی و شعائر اسلامی را خواستاریم.

 

والسلام علی عبادالله الصالحین

جمعی از نماز گزاران نماز جمعه استان یزد —  چهاردهم رمضان المبارک 1433 —  سیزدهم مردادماه 91

 

رونوشت:- نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه یزد

-   نماینده محترم مردم استان در مجلس خبرگان رهبری

-  استاندار محترم یزد

-  نمایندگان محترم مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی

-   وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا