یزدفردا:22 آبان ماه امسال، در سومين روز از بيستمين دوره هفته کتاب از کتاب «فهرست کتابخانه سلطنتي ايران» رونمايي مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شوراي اسلامي، کتابخانه سلطنتي ايران را به دليل آثار بسيار نفيسي که در آن وجود دارد بايد در واقع يک موزه به حساب آورد. آثاري که هر کدام شاهکار بوده و از لحاظ هنري، نسخه‌شناسي، تذهيب و نگارگري و طلاکاري بي‌نظير هستند و اين کتابخانه مي‌تواند کارگاهي براي نظاره هنر در تمدن اسلامي ايراني ما باشد.

اين آثار در اواخر دوره قاجار فهرست‌نويسي شده و نسخه منحصر به فرد آن موجود بود که اکنون به صورت فاکسيميله چاپ مي‌شود. دقت و علمي بودن اين فهرست، مي‌تواند تاريخ فهرست‌نويسي ما را به عقب‌تر برده و سرافرازي فهرست‌نويسان قديم ما را بنماياند.

اين کتاب به تازگي به صورت فاکسيمله توسط کتابخانه مجلس شوراي اسلامي با مشارکت کتابخانه مرکزي و مرکز اسناد دانشگاه تهران منتشر شده است که مقدمه آن توسط «سيد محمدحسين حکيم »نگاشته شده است و کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شوراي اسلامي با مشارکت کتابخانه مرکزي و مرکز اسناد دانشگاه تهران از کتاب «فهرست کتابخانه سلطنتي ايران» در تاريخ 22 آبان ماه سال جاري رونمايي خواهد کرد.

اين مراسم ساعت 15 تا 17 روز 22 آبان امسال در محل کتابخانه مرکزي و مرکز اسناد دانشگاه تهران تالار خواجه نصيرطوسي (تالار کتاب‌هاي نفيس) با حضور اساتيد، دانشجويان و علاقه‌مندان حوزه نسخه‌هاي خطي برگزار مي‌شود.

منبع :میراث آریا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا