آینده شهر خود را به دستان با کفایت افراد متخصص و فرهیخته ای بسپارند که توانمندی های لازم برای ایجاد تحول در مجموعه مدیریت شهری را داشته باشند و عقب ماندگی شهر یزد را جبران نمایند .

یزدفردا "علی آبادی:انتخابات شورای اسلامی شهر یزد آغاز و 154 برگوار در این عرصه خود را به مردم عرضه نمودند تا مردم از بین همه خوب ها بهترینها را برای تصدی نمایندگی مردم در شورای اسلامی شهر  انتخاب نمایند .

خیلی ها از همان ابتدا خود را نماینده مردم می دانند و فکر می کنند همیشه مردم وظیفه دارند که به آنها اعتماد کنند و چون خانواده نامزد محترم روزگاری جزو بزرگان ،عالمان وخدمتگزاران مردم بوده است مردم همچنان بدهکارند و بایستی دین خود را به نسل اندر نسل آنها ادا نمایند .

البته اینکه یکی از آیتم های شناخت بهترین ها  اصالت خانوادگی افراد است، شکی نیست، اما اینکه تنها ملاک بهترین بودن اصالت خانوادگی افراد باشد ،قطعا مردود بوده و در بسیاری از افراد و کارها این ملاک نمی تواند راهگشا باشد و چه بسا افراد منتسب به افراد بزرگو عضو خانواده های اصیلی که بعد از سالها مردم به آنها افتخار می کنند، وجود دارند که  توان برنامه ریزی و نظارت بر یک پروژه دو نفره را هم ندارند   چه رسد به اداره یک شهر، جامعه و تصمیم گیری کلان برای یک شهر با پیشینه ای سراسر افتخار!!

و چه بسیار بزرگانی که اگر درحال حاضر در قید حیات هم بودند در مورد انتخاب وابستگان خود در سمت هایی که مورد اشاره است نظر منفی داشتند و یا خودشان نیز خود را برای انجام اینگونه امور مناسب نمی دانستند .

و نکته  اینجاست که این بزرگان  در  50 تا 80  سال  زندگی خود چنان کارنامه ای از خود برجای گذاشته اند که بعد از نیم قرن از وفاتشان هنوز هم ملاک و الگوی بسیاری از مردم هستند و نوادگان این بزرگواران نیز در سنین بالای پنجاه سال هنوز بایستی با توسل به سشجره نامه خانوادگی خود اعتماد مردم را جلب نمایند و خود در 50 سال زندگی خود کارنامه ای برای اتکا به آن و اخذ اعتماد عمومی ندارند .

چه بهتر است که این بزرگواران کمتر از گذشتگان خود هزینه نمایند و بیشتر به توانمندی ها و تخصص خود اتکا نمایند و رای دهنگان نیز به جای سپردن مسئولیت سنگین نمایندگی مردم در شوراها به افرادی که صرفا خاندان پرافتخاری دارند به دنبال انتخاب افرادی باشند که  توان مدیریتی و اشراف آنها به مسائل کلان شهری از ویژگی های اکتسابی خودشان باشد   و آینده شهر خود را به دستان با کفایت افراد متخصص و فرهیخته ای بسپارند که توانمندی های لازم برای ایجاد تحول در مجموعه مدیریت شهری را داشته باشند و  عقب ماندگی شهر یزد را جبران نمایند .

ای کاش می توانستیم 10 سال قبل یزد و 10 سال قبل شهر مقدس قم را با وضعیت موجود هردو شهر مقایسه نماییم و ببینیم که با رای خود به افراد توانمند چه ها که نمی شود کرد

تا بعد ..........

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا