حجت السلام و المسلمين دكتر سيدمحمد موسوي‌زاده مدرس دانشگاه يزد : حادثه عاشورا ا زبان پيامبران پيشين نيز عنوان شده و حتي جبرئيل از اين روز براي آدم سخن گفت.

يزدفردا حجت السلام و المسلمين دكتر سيدمحمد موسوي‌زاده در گفتگو با  (ايسنا) اظهار داشت: دو روز تاسوعا و عاشوراي حسيني در دهه اول محرم اگر چه معناي ظاهري آن به بيان دو كلمه ساده مي‌پردازد، امام خصوصياتي دارد فراتر از آنچه در ظاهر ديده مي‌شود.

وي افزود: وقتي از امام صادق (ع) پرسيدند، تاسوعا چه روزي است؟ ايشان در پاسخ گفتند تاسوعا روزي است كه جدم اباعبدالله الحسين (ع) در محاصره دشمن قرار گرفتند و دشمن يقين نمود كه براي او ياور نخواهد رسيد و در آن زمان تا به چنين روزي خيمه‌گاه حسين (ع) در محاصره نبود.

اين مدرس دانشگاه تصريح كرد: امام حسين (ع) و يارنش با دسيسه چيني شمر ملعون به محاصره در آوردند و با ورود دشمن اوضاع از آنچه بود وخيم‌تر شد و لشگر آن حضرت از چهار سو مورد محاصره قرار گرفت و پس از دستور حمله صادر شد.

موسوي‌زاده متذكر شد: محاصره حضرت فاجعه‌اي بس بزرگ و روز تاسوعا بود و وصف عاشورا نيز بارها از زبان پيامبران عنوان شده است، حال آنكه جبرئيل از اين روز براي آدم سخن گفته و در آيين ما شهادت امام حسين(ع) و يارانش از گرامي‌ترين به شمار مي‌رود و بر همه مسلمين و به ويژه شيعيان گراميداشت آن واجب است.

اين مدرس دانشگاه يزد، در پايان يادآور شد: انقلاب ما نشئت گرفته از قيام عاشورا است و ما بايد هر آنچه داريم در اين راه نثار كنيم تا بخشي از وظيفه خود را در قبال اين دو روز ارزشمند انجام دهيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا