رییس پلیس فتا البرز از دستگیری فردی که پس از شنیدن جواب منفی از دختر مورد علاقه اش اقدام به انتشار عکس های خصوصی وی در یکی از شبکه های اجتماعی کرده بود خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از پلیس:سرهنگ یزدان نیکنام در تشریح این خبر گفت: روز گذشته زن جوانی در حالی که بسیار مضطرب بود با مراجعه به پلیس فتا البرز با اعلام شکایت از فرد ناشناسی که با انتشار عکسهای وی در فضای سایبری با آبروی وی بازی کرده است از ماموران درخواست کمک کرد .

نیکنام افزود: با توجه به حساسیت موضوع تیمی فنی از کارشناسان این پلیس با استفاده از شیوه های نوین کشف جرم متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی اقدام به دستگیری و انتقال وی به پلیس فتا کردند .

وی تصریح کرد: متهم پس از دستگیری و انتقال به پلیس فتا در مواجهه با شاکی و مستندات موجود لب به اعتراف گشوده و پرده از 8 سال راز ارتباط دوستانه خود با شاکی برداشت.

متهم ادامه داد : 8 سال پیش با شاکی آشنا شدم، در این مدت رفت و آمدهای زیادی با هم داشتیم و عکسهای زیادی با هم گرفتیم ولی قصد اخاذی نداشتم تا اینکه چندی پیش شاکی ارتباطش را با من به یکباره قطع کرد.

سرهنگ نیکنام گفت : متهم با توجه به قطع ارتباطش با دختر مورد علاقه خوداقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی در یکی از شبکه های اجتماعی کرد.

رئیس پلیس فتا استان البرز در هشداربه کاربران این نرم افزارها گفت: تهدیدات پدیده‌های عصر دنیای دیجیتال، با سرعت و به شکل قارچ‌گونه در حال رشد در دنیای کنونی است، رشد شتابان این فضا و علاقه‌مندی کاربران جدید در ورود به این فضا باعث شده تا به تهدیدات و جرائم آن کمتر توجه جدی کنند و به همین لحاظ کاربران در این فضا قربانیان مجرمان می‌شوند و در این راستا آسیب‌های غیرقابل جبران روحی، معنوی و مادی متوجه آنها می‌شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا