یزدفردا|رضا بردستانی: حجت الاسلام والمسلمین حاج سیدجلال یحیی زاده، نماینده ی فقیدِ مردم خونگرم و مهربان تفت و میبد که در بیستم فروردین1392 و بر اثر عارضه ی سکته و خونریزی مغزی در بیمارستان فیروزگر تهران دار فانی را وداع گفت با سابقه ی مبارزات سیاسی و فعالیت های متنوع اجتماعی یکی از معدود نمایندگانی بود که با نگاهی به آینده، در چالش ترین پرونده ها و موضوعات مطروحه در مجلس با خویشتن داری و تأکید بر حفظ آرامش و دوری جستن از حواشی مخرّب، آن چه بیش از همه او را بر آن می داشت تا مطالباتی داشته باشد؛ کمک به پیشبرد اهداف عالیه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی، رعایت اخلاق محوری و مدّ ِ نطر قرار دادنِ همه ی جوانب تأثیر گذارِ مبحثی بود که به عرصه ی چالش پذیری کشانیده شده بود.

پس از ماه ها از زمانِ درگذشتِ این یار صدیق و وفادار امام راحل.ره و نظام و رهبری معظم انقلاب، و با پشت سر گذاشتن چالش هایی اندک بار دیگر مردم دو منطقه ی میبد و تفت در برابرِ آزمونی بس مهم قرار گرفته اند، انتخاب جانشینی لایق برای قرار گرفتن بر صندلیِ نمایندگی مجلس که ماه ها است خالی است.جدای از توجه به نقشِ ارزنده ی مردم در انتخابات میان دوره ای پیش رو، بُن مایه ی این نوشتار و مخاطبِ اصلی آن فرد یا افرادی هستند که می خواهند بر قامتِ پُر تمنای خود ردای نمایندگی مجلس بپوشانند، ردایی که تا چندین ماه قبل برتن مردی از سلاله ی سادات بود؛ مردی آرام، خستگی ناپذیر، گریزان از حاشیه و بی اندازه مهربان و آینده نگر.

برای انتخاباتِ میان دوره ای پیش رو که چندین بار قرار بر این شد تا برگزار بشود و نشود فرد یا افرادی از طیف های مختلف خود را به بوته امتحان و انتخاب خواهند سپرد آنانی که می توانند و آنانی که تنها فکر می کنند می توانند اما آن چه مهم است درک موقعیت فعلی استان، مرزبندی های فعلی سیاست داخلی، فضای استان و این دو شهرستان و از همه مهم تر درخواست ها، توقعات و کارهای بر زمین مانده است. فردی که خود را مهیا برای پذیرفتنِ این مسئولیت مهم می داند باید در نظر داشته باشد علاوه بر محسناتیِ قابل ذکر برخی از صفات جلیله ای که آقا سید جلال یحیی زاده(که روحش شاد و روانش قرین رحمت بی منتهای الهی بادا) از آن برخوردار بودند نیز در خود جسته باشد برای مثال؛ دوری جستن از حواشی، آینده نگری و از همه مهم تر درک واقعیت های پیرامونِ حوزه ی انتخابی تفت و میبد. این فرد که بعد از پذیرش عمومیِ افکار و اندیشه ها از صندوقِ آراء به ساختمانِ بهارستان فرستاده خواهد شد باید سه برنامه ریزی کوتاه مدت(تا انتخای مجلس در دوره ی فعلی)، میان مدت(برنامه هایی برای ماندگاری در مجلس) و بلند مدت(برای مدّت چهارساله ی دوره ی آتیِ مجلس)داشته باشد. مردم نیز در انتخاب فردی که دوست دارد به یکی از ساکنین ساختمان بهارستان تبیدل شود باید دقت داشته باشند این فرد را نه برای یک سال که با افقی پنج ساله برگزینند افقی که در آن مصالحِ 5 سالِ آتی مناطق تفت و میبد حتما لحاظ شده باشد. دقت در شعارهای انتخاباتی، پیشینه، دوستان، افکار و اندیشه های سیاسی، توانایی های مدیریتی و مواردی از این دست اگر در نظر گرفته نشود هم آن نماینده عمری کوتاه خواهد داشت و هم آمال و آرزوهای بر زمین مانده ی مردم نادیده انگاشته خواهد شد.

مردم و طی انتخابات گذشته همواره نشان داده اند معمولاً بهترین ها را برگزیده اند اما امیدواریم آنانی که قدم در این مسیر می نهند با دیدگاهی پنج ساله امده باشند و نه با افقی کوتاه و یکساله... آن چه در این انتخاب بیش از هر چیزی نمایان خواهد شد قدرت ادیشه و تحلیل مناسبات فعلی منطقه است پس باید برنامه ها را دید و آن را به خوبی انالیز کرد تا معیاری درست برای انتخاب حاصل آید.

رسانه ها، افراد تأثیر گذار و محافل تعیین کننده ی خط و خطوط آراء مردم از همیشه بیشتر موظف اند تا برای انتخابی کامل، جامع و مانع مخاطبین خود را در یابند زیرا کم نیستند کسانی که با درک شرایط زمانی و با قرار گرفتن در شمول ابن الوقتی! پتانسیل تأثیرگذاری را به امری خنثی و بلا اثر تبدیل نمایند پس در فرصتِ پیش رو بیشتر به چهارساله ی بعدی باید اندیشید نه یک سال باقی مانده از مجلس فعلی.

در آینده بیشتر خواهیم نوشت.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا