امید حسین مرشدی

این روزها مردم، از کیفیت بازی و نتایجی که بلندقامتان ایرانی در کارزاری به نام قهرمانی جهان رقم زدند، راضی و خشنودند، چرا که آسیایی ها و آفریقایی ها در این سطح از والیبال حرفی برای گفتن نداشتند. حالا تیمی به نام ایران می آید، بزرگ و کوچک را کنار می زند و این شگفتی نیست، بلکه نتیجه کاری با برنامه و مدون در یک دوره زمانی معین است. در مسابقات مهم قهرمانی جهان که بعد از المپیک در دنیای والیبال با ارزشترین برای جهان والیبال محسوب می شود، تیم والیبال ایران خوش درخشید، اما سوالی که در ذهن علاقه مندان و بیننده تلویزیونی پدیدار شد این بود که چرا در مصاف با ژرمن ها، در چهره سروقامتان والیبالیست تیم ملی صلابت، شادابی و انگیزه همیشگی رویت نشد؟!

 والیبال ایران

پر واضح است آلمان ها در جهان والیبال از ما با تجربه ترند، اما در مصاف با آنها چون همیشه نبودیم، تا جایی که سرمربیشان نیز از این پیروزی قاطع، شگفت زده و مسرور بود؛ گرچه چاشنی شانس و روز خوب آلمانها، صعود به مرحله نیمه نهایی را رقم زد تا در کنار فوتبال و هندبال که شماره یک جهان هستند، در والیبال هم خودی نشان دهند.

به هرحال، کار خوب مجموعه تیم ملی والیبال ستودنی و درخور تحسین است ولی مطمئناً کارشناسان و مسئولان فدراسیون باید این نکته را در نظر گرفته و آسیب شناسی کنند که چرا تیم ملی در تورنمنت های این چنینی، عیار و انگیزه ای که در آغاز راه دارد تا انتها تدوام نمی یابد.

امروز شاگردان کواچ برای کسب عنوان پنجمی در شهر ووچ به مصاف قهرمان المپیک، روسیه ای، می روند که در کارنامه آنها شش قهرمانی ادوار گذشته این مسابقات به چشم می خورد.

بعد از رقابت های جهانی، بر و بچه های تیم ملی، لهستان را به مقصد کره جنوبی ترک خواهند کرد تا در مسابقات المپیک اینچئون حضور یابند، مطمئناً دعای یک ملت بدرقه راهشان خواهد بود.

ایران 3 - ایتالیا 1

ایران 3 - آمریکا 2

ایران 1 - فرانسه 3

ایران 3 - بلژیک 1

ایران 3 - پورتو ريکو 0

ایران 3 - استرالیا 1

ایران 3 - آرژانتین 0

ایران 2 - لهستان 3

ایران 3 - صربستان 1

ایران 0 - آلمان 3

ایران 2 - فرانسه 3










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا