احسان مراددشتی

ذخایر بافق به معادن آن محدود نمی شود بلکه ذخایر انسانی آن ارزشمند تر است! اگر اشتباه نکرده باشم این جمله را از زبان یکی از مسئولین استانی شنیدم الحق و الانصاف هم حرف درستی است اما جای تأمل بسیار دارد!

 تأمل از این جهت که حال که آقایان خود به این امر واقف هستند و به آن اذعان دارند چرا دستی نمی جنبانند و کاری انجام نمی دهند تا با استفاده از این ذخایر بتوانند در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم شهر و استان اقدامی موثر انجام دهند.

 مگر خود شما نمی گویید بافق منابع انسانی ارزشمندی دارد مگر نه این است که در طول تاریخ بافقی ها حاکمان و صاحب منصبان زیادی به استان داده است پس چرا حال جایگاه بافق چنین است چرا بافق در بین مدیران ارشد استان جزء محرومترین هاست؟!!! و تنها در بین مدیرکل های استان تنها یک بافقی است؟!!

حتما شما خواننده عزیز این سوال در ذهنتان نقش می بندد که چرا من باز این درد کهنه را یاد آور شدم؟

 آن چیز که من را وادار نمود که سفیدی و یک رنگی صفحه کاغذ را برهم بزنم انتخاب جدید مدیر کل تأمین اجتماعی استان است .وقتی که اکثر فعالین اجتماعی شهرستان و بخش عظیمی از نیروهای تامین اجتماعی استان معتقد بودند که کسی مستحق رسیدن به این سمت است چه به لحاظ تجربه در کارهای تامیین اجتماعی چه به لحاظ مدرک تحصیلی و تجربه مدیریتی و توانمندی در انجام این مهم جانباز عزیزمان  حاج محمد تشکری بافقی است ولی متاسفانه  در عین ناباوری همگان علی رغم قولهای مکرر  پشت خط می ماند و کسی دیگر به این جایگاه می رسد.

 آن چیز که من را بیشتر از همه چیز به فکر فرو برده است این است که مگر نه این است که پیوسته شعار  شایسته سالاری از گوشه وکنار به گوشمان می رسد پس چگونه میشود که افراد شایسته تر بعضا این گونه از قافله جا می مانند و بعضا باعث نخبه کشی و مهره سوزی میشوند؛کاش می دانستم محک انتخاب افراد چه بود ؟

کاش می دانستم علت دیده نشدن پتانسل انسانی بافق در لیستهای مدیریتی استان چیست ؟

اگر امروز این را می گوییم و از استفاده نشدن از این عزیز در این پست گله مندیم نه به خاطر بافقی بودنش است نه بخاطر همشهری بودن بلکه بخاطر این است که وی توانایی و استحقاق احزار این پست را بیشتر از بقیه داشته است !

نکته جالب این انتصابها و عدم انتخابها از بافق اینجاست که نزدیک به شش ماه پیش مسؤلین ارشد استان برای عدم انتصاب همین آقای تشکری به سمت فرمانداری بافق که از سوی شورای اسلامی شهر معرفی گردیده بودو دلیل انتخاب یک فرد غیربومی برای این سمت اینگونه استدلال کرده بودند که ایشان گزینه ما برای مدیر کلی تامین اجتماعی استان است و اینک می بینم که از آنجا رانده شده ایم و از اینجا مانده!!!

 و این مورد را هم ما می گذاریم به پای همه افسوس های دیگرمان و با تذکری از آن می گذریم باشد که ما گفته باشیم و اگر به انصاف قلمی را به صفحه کاغذ دواندیم خداوند اثرش را به خیر بگذارد.

 در پایان به مدیر سابق تأمین اجتماعی خسته نباشید می گویم و به مدیریت جدید تبریک گفته و موفقیت روز افزونش را خواستارم و به مسئولین دلسوزاستان می گویم

 * به عمل کار برآید به سخندانی نیست  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا