اعضای شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس با حضور در واحدهای کارگری از نزدیک مسائل و مشکلات کارگران و کارفرمایان را بررسی می کنند.

اعضای شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس با حضور در واحدهای کارگری از نزدیک مسائل و مشکلات کارگران و کارفرمایان را بررسی می کنند. پیرو مصوبات اخیر شورا در نشستي با حضور اعضاي شوراي  هماهنگی تعاون  كار و رفاه اجتماعي  شهرستان طبس  مسائل و مشكلات كارگران و كارفرمايان منطقه پروده طبس بررسي گرديد . - چهارمين جلسه شوراي  هماهنگی تعاون كار و رفاه اجتماعي با حضور مديران ادارات و نهاد هاي زير مجموعه وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي شهرستان طبس در محل شركت زغالسنگ معدنجو واقع در منطقه پروده با حضور مديران واحدهاي معدني  و پیمانکاران منطقه برگزار گرديد . در اين جلسه ابتدا آقای قاسم زاده معاونت محترم مدیر کل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس  وظایف  اعضاء شورا و در حوزه های کارگری و قوانینی که می توانند به روان سازی بین بنگاهها و ادارات دولتی کمک کنند را برشمرد و سپس واحدهاي معدني مشكلاتي كه در حوزه هاي مختلف دستگاههای  زير مجموعه وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي داشتند را بيان نمودند سپس هر يك از مديران پاسخ لازم را ارائه كردند اهم درخواست هایی كه واحدها ارائه نمودند بشرح ذيل است.

 1- با توجه به بعد مسافت و استقرار بيش از 5 هزار كارگر در منطقه خواستار حضور پزشك درمانگاه تامين اجتماعي حداقل يك روز در هفته درمنطقه  .

 2- شناسايي و حضور پزشك متخصص طب كار و انجام معاينات ادواري كارگران.

 3- اختصاص دارو به واحد هاي بهداشتي  ،واحدهاي معدني  از طريق درمانگاه تامين اجتماعي.

 4- ارائه خدمات آموزشي در حوزه هاي مختلف كاري و دوره هاي آموزش پيشگيري از اعتياد .

 5- معرفي نيروي بهداشت حرفه اي.

 6- پيگيري در خصوص معافيت بيمه اي واحدهاي معدني وفق قوانين .

 7- ارائه بروشور در راستای آشنا سازي كارگران با عوارض و امراض ناشی از  اعتياد.

 8- پيگيري موضوع مشاغل سخت و زيان آور در خصوص كارفرمايان  شاغل در بخش معدني .

 9- پیگیری جهت حل مشكلات موجود در زمينه تامين آب ، برق ، مخابرات در منطقه پروده با حضور دستگاههاي ذيربط .

 10- انجام معاينات ادواري بدو استخدام  به صورت رايگان براي كارگران .

11-  پیگیری جهت حل مشكلات موجود در بحث جاده هاي دسترسي به معادن منطقه پروده و ناي بند .

 12 – اختصاص مركز مخابرات جهت حوزه منطقه معدني پروده.

بعد از بحث و بررسي قسمتي از مشكلات ، توسط دستگاههاي ذيربط  پاسخ داده شد . و قسمتي ديگرمقرر گرديد توسط دبير خانه شوراء به كميته رفع موانع توليد و سرمايه گذاري  شهرستان ارجاع ، و از طريق دستگاههاي ذيربط پيگيري گردد. در اين جلسه آقاي مرداني رئيس محترم ناحيه نفتي بعنوان مهمان حضور داشت . كه مشكلات واحدها در  حوزه سوخت نيز بررسي گرديد. همچنين يك دوره كارگاه آموزشي پيشگيري از اعتياد و آسيبهاي اجتماعي توسط آقاي دكتر گازراني  رياست محترم اداره بهزيستي براي كارگران برگزار گرديد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا