برای نخستین بار در تهران؛ جوانه‌های کویر در آسمان پر ستارۀ هنر تهران با حمایت گروه ستاره کویر یزد و صنایع غذایی دراژه خلق آفرینش کردند.

 به گزارش روابط عمومی توسعه آسمان هنر یزد: همزمان با روز جهانی کودک، گروه موسیقی آفرینش و مؤسسه فرهنگی هنری توسعه آسمان هنر، کنسرت موسیقی «جوانه‌ها» را در سالن ‌همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار کردند. کنسرت موسیقی جوانه‌ها 16، 17 و 18 مهرماه 1393 با اجرای 114 کودک یزدی 5 تا 13 سال، در تالار خواجه نصیر سالن همایش‌های صداوسیما برگزار گردید.

در این مراسم آقایان محمد ملک‌ثابت(مدیرکل حقوقی حوزه هنری کشور)، محمدصادق کوچک‌زاده(رئیس حوزه هنری استان یزد)، سیدمحمد میرمحمدی(استاندار یزد)، مهندسی حمید کلانتری(معاون وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی)، محمدرضا بشارت(مدیرعامل صنایع غذایی دراژه)، احمد صادقیان(مدیر گروه ستاره کویر یزد)، مهندس حسین ابویی مهریزی(معاون برنامه‌ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت)، علیرضا صادقیان (مدیر گروه نت‌برگ) و حمیدرضا صالحیه یزدی(مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری توسعه آسمان هنر) حضور بهم رسانیدند.

احمد صادقیان مدیر گروه ستاره کویر یزد در مراسم افتتاحیه کنسرت جوانه‎ها گفت: دیدن کودکان برای بزرگترها تصویر دیروز خوب را یادآوری می‎کند، دیدن آن‌ها عشق را برایمان معنا می‏کند، یادمان می‎آورد که دنیا با همۀ پیچیدگی‎هایش چقدر می‏تواند زیبا باشد، تصویر کودکان همچون ستاره‎ای درخشان در کویر هست.

صادقیان گفت: دنیا را برای شما کودکان فرش می‎کنیم تا مبادا در مسیر زندگی پای شما خراشیده شود، بخوانید و بیاموزید و شاد زندگی کردن را هر روز تمرین کنید.

صادقیان با اشاره به تاریخچه فرش ستاره کویر یزد گفت: فرش ستاره کویر یزد افتخار دارد به عنوان گرهی از مجموعه هنر فرش ایرانی با 33 سال فعالیت در دنیای فرش ماشینی بالاترین جایگاه را در بازار ایران و جهان به نام خود ثبت کرده است. تاریخچه شرکت ستاره کویر یزد با بزرگترین هنر و صنعت ایرانی یعنی صنعت فرش گره خورده، ما از دل سرزمینی آمده‌ایم که زیباترین کویرهایی جهان در طبیعت آن رقم خورده است.

اصلاً اسم ستاره کویر از همین جا آمده است. ستاره‌ای که در آسمان کویر می‌درخشد. همانطور که می‎دانید شب‌های کویر وقتی ستاره‌ها در آسمان دیده می‌شوند جلوه خیره‌کننده‌ای دارند، ستاره کویر و صنعت آن از ابتدا به همین قصد به میدان آمد تا جلوۀ خیره‌کننده‌ای در آسمان صنعت فرش ایران باشد.

مدیریت گروه ستاره کویر یزد گفت: تقریباً هیچ اتفاق بزرگ فرهنگی در یزد نیست که به نوعی ستاره کویر نقش حامی در آن را نداشته باشد. ما همیشه وظیفه خود دانسته‌ایم تا از حرکت‌های فرهنگی اصیل حمایت کنیم. به ویژه حالا که این حرکت با حضور کودکان دلبند متقارن شده است.

امیدواریم راه آینده، راه روشن و سرشار از بهروزی و موفقیت برای همه بچه‌های سرزمین ایران باشد و کودکانمان در هر جای دنیا که هستند نقش خاطره بزنند.

در انتهای مراسم با اهدای جوایزی از طرف گروه ستاره کویر یزد و صنایع‌غذایی دراژه از اعضای گروه جوانه‌ها تقدیر و تشکر شد، این گروه موسیقی جوانه‌ها روز 17 مهرماه در برج میلاد اجرا داشتند، کنسرت موسیقی جوانه‎ها 18 مهرماه به اجرای خود در سالن همایش صداوسیما پایان داد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا