رئیس اداره امور آزمایشگاههای اداره کل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه وظیفه امور آزمایشگاه های این اداره کل، آزمون و کنترل کیفیت کالاهاست، ادامه داد: در این راستا باید واحد های تحت پوشش را با استاندارد های مربوطه مطابقت دهیم.

 

فرزانه بابا ربیع با اشاره به اینکه آزمایشگاه های اداره کل استاندارد در بخش مواد غذایی ،آزمایشگاه هایی همچون لبنیات، گوشت و نوشیدنی ها؛ آرد و سایر فراورده ها وجود دارد که هر کدام از لحاظ شیمایی و میکروبی  نیز به بخش های دیگری تقسیم می شود افزد: تنها در بخش آزمایشگاه های میکروبی، در بخش فراورده های سلولزی و بهداشتی ، مقوای بهداشتی و دستمال کاغذی و غیره می باشد .

وی بیان داشت: در مجموع 12 آزمایشگاه وجود دارد که در راستای برون سپاری وظایف و اجرای اصل 44 قانون اساسی ، بسیاری از وظایف آزمایشگاه های اداره کل استاندارد، به آزمایشگاه های همکار که مورد تایید صلاحیت این اداره کل قرار گرفته اند واگذار گردیده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر هرمحصول، استاندارد های مخصوص به خود را دارد و بر اساس شرایط تولید، این استانداردها نیز ارتقاء می یابد؛ افزود: بر اساس قوانین مصوب، هر 5 سال یکبار استاندارد محصولات تغییر یافته و یا تجدید می شود ، این در حالی است که بسته به نوع فراورده، این استاندارد ها نیز تغییر می  یابد.

بابا ربیع، با اظهار اینکه اگر یکی از ارکان فاکتورهای محصولات و فراورده ها، با اصول استاندارد مطابقت نداشته باشد بایستی در تهران اصلاح شود ادامه داد: خوشبختانه از زمان واگذاری مسئولیتت به بخش خصوصی و بکاری گیری آزمایشگاه های همکار استاندارد، در اصفهان تخلفات عمدی و قابل توجهی گزارش نشده است، و تنها ممکن است که یک فاکتور را مورد بررسی قرار نداده باشند .

رئیس اداره امور آزمایشگاههای اداره کل استاندارد استان اصفهان تاکید کرد: استان اصفهان یکی از استان های بزرگ در کشور است که در زمینه دارا بودن آزمایشگاه ها درکشور نیز جایگاه ویژه ای دارد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا